1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پرداخت وام خرید خودروی خارجی به معلمان

پرداخت وام خرید خودروی خارجی به معلمان

4 اسفند 1393
  • 2

علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه اجلاس آموزش برای توسعه پایدار که با حضور نمایندگان ۱۸ سازمان و نهاد در محل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اواخر سال ۲۰۱۴ میلادی به دعوت سازمان یونسکو اجلاس آموزش برای توسعه پایدار برگزار شد و ایران نیز در این اجلاس حضور داشت.

وی افزود: تعداد زیادی از کشورها در این اجلاس شرکت کردند به گونه‌ای که بیش از هزار نفر در اجلاس آموزش برای توسعه پایدار حضور داشتند و برنامه‌ای برای کشورهای دنیا از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۳۰ میلادی پیشنهاد شد که امروز در وزارت آموزش و پرورش با دعوت از نمایندگان ۱۸ سازمان جلسه‌ای را در این خصوص برگزار کردیم.

فانی بیان کرد: در این جلسه هر کدام از سازمان‌ها گزارش‌های خود را در رابطه با آموزش در جهت توسعه پایدار اعلام کردند و امیدواریم جمع‌بندی این نتایج را در برنامه ششم توسعه لحاظ کنیم. برنامه ششم توسعه باید در سال ۹۴ تدوین شود و پس از تصویب از سال ۹۵ وارد فاز اجرایی شود و باید در برنامه ششم توسعه دستگاه‌های مختلف به تعهد جهانی در زمینه توسعه پایدار بویژه در دوره دانش‌آموزی و مقطع پیش دبستانی توجه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه در خصوص پرداخت مطالبات فرهنگیان عنوان کرد: در روز پنجشنبه جلسه‌ای را در این زمینه داریم و پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان هستیم.

توضیحات فانی در خصوص وام خرید خودرو خارجی به معلمان

وی در خصوص اقدام صندوق ذخیره فرهنگیان برای ارائه وام به فرهنگیان جهت خرید خودروهای خارجی و اعتراض فرهنگیان به اقساط در نظر گرفته شده گفت: صندوق ذخیره فرهنگیان بخشی را تحت عنوان لیزینگ دارد که خودروهایی را در اختیار فرهنگیان قرار می‌دهد. این صندوق متعلق به تمام فرهنگیان است و برنامه‌های خود را با توجه به مصوبات هیئت مدیره تنظیم می‌کند.

فانی در پاسخ به این پرسش که فرهنگیان اعلام می‌کنند توانایی پرداخت ماهانه ۲ میلیون تومان اقساط خرید این خودروها را ندارند و این خودروها برای مدیران کل وارد شده است ادامه داد: باید پس از ثبت نام ملاحظه کنیم تا داوطلبان خرید این خودروها چه کسانی بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که فوق‌العاده‌ شغل معلمان به خوبی اعمال نمی‌شود عنوان کرد: در خصوص اعمال فوق‌العاده شغل معلمان برنامه‌ریزی‌هایی را انجام داده‌ایم در که در سال ۹۴ این موضوع به سرانجام برسد.

تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش برای فرهنگیان

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص تسهیلات نوروزی آموزش و پرورش برای فرهنگیان عنوان کرد: همانند سال‌های گذشته واحدهای آموزشی و خانه‌های معلم آماده پذیرش فرهنگیان هستند و از مدت‌ها قبل مدارس، خانه‌های معلم، باشگاه فرهنگیان و مراکز اسکان فرهنگیان در حال آماده شدن هستند تا بتوانیم خدمات خوبی را در ایام نوروز به فرهنگیان ارائه کنیم.

فانی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در سال ۹۴ گفت: ساماندهی نیروی انسانی در سال ۹۴ همانند سال ۹۳ انجام می‌شود، در سال ۹۳ با وجود بازنشستگی بیش از ۲۵ هزار نفر و اضافه شدن بیش از ۲۰۰ هزار دانش‌آموز توانستیم بدون تزریق حتی یک نیروی انسانی از طریق ساماندهی مناسب، مدارس را اداره کنیم. برای سال ۹۴ نیز همین رویه ادامه دارد و بخشنامه ساماندهی نیز زودتر ابلاغ خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت بیمه طلایی فرهنگیان عنوان کرد: هم‌اکنون این بیمه در حال ارزیابی و رفع مشکلات است و امیدواریم تا پایان امسال به جمع‌بندی رسیده و برای سال آینده بیمه طلایی را با کیفیت بهتری به فرهنگیان عرضه کنیم.

وضعیت پیک نوروزی دانش‌آموزان

وی در خصوص ارائه پیک نوروزی به دانش‌آموزان گفت: پیک نوروزی به صورت متمرکز ارائه نمی‌شود بلکه معلمان اقدام به طراحی آن می‌کنند به گونه‌ای که ممکن است در یک کلاس درس معلمی به دانش‌آموزان تکلیف نوروزی بدهد یا اینکه در مدرسه‌ای معلمان با همکاری یکدیگر پیک نوروزی را طراحی کنند. اما باید گفت که سیاست ما ورود متمرکز به بحث پیک نوروزی دانش‌آموزان نیست.



نظرات

  • دیستور دیستور (5 اسفند 1393 ساعت 00:48)

    ما که تا اومدیم بگیریم گفتن تموم شده --- بخو شکی ای شانس

  • آفرین آفرین (4 اسفند 1393 ساعت 07:12)

    حالا صد میلیون وام دادید خیلی هم ممنون چطور پس بدیم