1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بررسی آخرین وضعیت نمایندگی بنز در ایران

بررسی آخرین وضعیت نمایندگی بنز در ایران

26 خرداد 1396
  • 0

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت گفت: با توجه به یکپارچه بودن سیستم ثبت سفارش و گمرک، برندی که فاقد نمایندگی در ایران باشد نمی‌تواند هیچ‌ کالایی را وارد کند.

یدالله صادقی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت در خصوص اعطای نمایندگی فروش کالاهای خارجی در کشور گفت: طبق ماده 4 قانون حمایت از حقوق مصرف‌کننده وارد کنندگان تمامی کالاهای با دوام و سرمایه‌ای باید مراکزی را برای خدمات پس از فروش در کشور ایجاد کنند.

 بررسی آخرین وضعیت نمایندگی بنز در ایران

دالله صادقی ادامه داد: در بخش کالاهای بادوام و سرمایه‌ای تولید داخل، بیشتر شرکت‌ها دارای نمایندگی هستند و خدمات گارانتی و وارانتی را ارائه می دهند و برای کالاهای خارجی نیز چندین سال است که در مرکز امور اصناف و بازرگانی سامانه‌ای را ایجاد کردیم که افراد متقاضی واردات کالا در آن ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: واردکننده کالای سرمایه‌ای خارجی ابتدا باید قرارداد خود را با صاحب برند به ما ارائه کند و در مقابل تولیدکننده یا صاحب برند به دولت در قالب فرمت‌های خاصی تعهد بدهد و شرایطی را که ما تعیین کرده‌ایم را قبول کند.

وی ادامه داد: به طور مثال برای خودروهای خارجی اعلام کردیم که باید 10 سال خدمات گارانتی بدهند و یا برای لوازم خانگی 5 سال این خدمات باید عرضه شود. بعد از پذیرش این تعهدات ما برای واردات این کالاها گواهی صادر می‌کنیم که البته بیش از آن مراکز خدمات پس از فروش باید به ما معرفی شود و از نظر فنی، کارشناسان آن را مورد بررسی قرار دهند.

صادقی تصریح کرد: مدت این گواهی‌ها بنا بر مدت زمان قرارداد وارد کننده با شرکت مبداء است و در صورت تمدید با ارزیابی شرایط جدید ما نیز گواهی را تمدید خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به یکپارچه بودن سیستم ثبت سفارش و گمرک، برندی که فاقد نمایندگی در ایران باشد نمی‌تواند هیچ‌ کالایی را وارد کند.

معاون وزیر صنعت در خصوص آخرین وضعیت نمایندگی بنز گفت: یکی از شرکت‌های زیرمجموعه ایران‌خودرو به تازگی توانسته نمایندگی این شرکت را اخذ کند و مراحل اداری آن به اتمام رسیده و گواهی آن از سوی وزارتخانه صادر شده است.

منیع : ایران جیب



نظرات