1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سر انجام قرارداد ایران‌خودرو با بنز امضا شد

سر انجام قرارداد ایران‌خودرو با بنز امضا شد

22 شهریور 1396
  • 0

ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز قرارداد ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری را امضا کردند.

اولین تفاهم‌نامه خودرویی پسابرجام ایران خودرو و شرکت مرسدس بنز که در دی ماه 94 تنظیم شده بود امروز به امضاء نهایی رسید.

 سر انجام قرارداد ایران‌خودرو با بنز امضا شد

در این قرارداد که میان شرکت ایران خودرو دیزل به نمایندگی از ایران خودرو و شرکت بنز، در سایت تولید وورث، مقر اصلی مرسدس بنز به امضا رسید ایجاد شرکت مشترک در حوزه فروش و خدمات پس از فروش خودروهای تجاری هدف‌گذاری شده است. این شرکت به صورت انحصاری مسئولیت فروش محصولات تجاری مرسدس بنز را بر عهده خواهد داشت.

همچنین شرکت دوم که قرارداد آن در ماه آینده نهایی می شود، مسئولیت تولید را برعهده دارد و نسل فعلی و آینده کامیون آکتروس از جمله تولیدات این شرکت خواهد بود. براساس برنامه، ساخت داخل شرکت مشترک تولیدی در سال نخست به 20 درصد خواهد رسید و این میزان در صورت صرفه اقتصادی می تواند به 30 تا 50 درصد افزایش پیدا کند. البته نیازسنجی و تولید محصولات جدید و جایگزینی با محصولات فعلی نیز در برنامه شرکت مشترک تولیدی ایران خودرو و دایملر پیش بینی شده است.

یکه زارع مدیر عامل ایران خودرو در این مراسم با اشاره به امضای قرارداد و تفاهم نامه با شرکت بنز در تولید و فروش محصول سواری، گفت : با توجه به همکاری های دو شرکت در حوزه خودروهای تجاری همکاری طرفین در خصوص تفاهم نامه و قرارداد سال گذشته نیز به همین منوال پیگیری شود.



نظرات