1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وضعیت خودرو در نیمه دوم سال 95 ؟؟؟

وضعیت خودرو در نیمه دوم سال 95 ؟؟؟

16 شهریور 1395
  • 0

پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد.

به گزارش ایران جیب به نقل از خبرآنلاین، فصل دوم سال ۹۵ روزهای پایانی خود را سپری می کند؛ زمانی که اگرچه ثبات و البته رکود در این بازار حاکم بود، اما رشد قیمت‌ها از ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان نیز اتفاق افتاد.

عامل اصلی این سطح افزایش قیمت در بازار خودرو، مجوز رسمی برخی خودروسازان برای بالا بردن قیمت‌ها بود؛ به طوری که برخی محصولات از جمله تیبا، وانت پراید و برلیانس H220 و H230 (صندوق‌دار و هاچ‌بک) تا حد یک میلیون تومان افزایش پیدا کرد و نیز قیمت لیفان820 حدود 8 میلیون تومان، جک J5 دنده‌ای 2 میلیون تومان و اتوماتیک 200 هزار تومان گران شد.

در چنین شرایطی، بازار خودرو با شوکی مواجه شد که به باور فعالان بازار، می‌توانست رکود در صنعت خودرو را تعمیق بخشد. نایب رییس اتحادیه صنف اتومبیل‌داران و فروشندگان خودرو در این خصوص عنوان کرد: «بازار خودرو همچنان در رکود کامل به سر می‌برد و فصل تابستان همواره جزو فصل‌هایی بود که معاملات خودرو رونق می‌گرفت، اما متاسفانه امسال بازار هیچ تکانی نخورده است و یک مقدار خرید و فروش جزئی روی خودروهای دست دوم وجود داشت.»

اما با این وجود، تقریبا دو هفته دیگر تابستان به پایان می‌رسد و وارد فصل پاییز می‌شویم. پیش‌بینی‌ها از نیمه دوم سال، ادامه سکون در بازار خودرو است و به نظر می‌رسد اگر پیش‌بینی‌ای هم در رابطه با خروج از رکود وجود داشته باشد، به اواخر سال و یا سال آینده برگردد. فعالان بازار و کارشناسان صنعت خودرو روی این موضوع تقریبا با یکدیگر اشتراک‌نظر دارند که البته آن را در ابتدا منوط به حل مشکل اقتصاد کشور می‌دانند و عامل موثر دیگر در این زمینه کاهش قیمت خودروهای داخلی عنوان شده است.

منبع: ایران جیب



نظرات