1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. نصب GPS در سرویس مدارس

نصب GPS در سرویس مدارس

12 مرداد 1394
  • 0

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران از نصب GPS در مدارس سه منطقه به صورت پایلوت خبر داد.

اسفندیار چهاربند صبح امروز در مراسم رونمایی از برچسب جدید سرویس مدارس، ضمن تشکر از سازمان تاکسیرانی شهر تهران برای نظارت حداکثری در سرویس‌های مدارس گفت: سرویس مدارس دانش‌آموزان در ظاهر بسیار ساده و عامیانه است اما تامین امنیت و ایمنی آن اقدامی فرابخشی و نیازمند همکاری چندین دستگاه است.

وی با بیان اینکه سال گذشته حادثه‌ای درخصوص تصادف سرویس مدارس رخ نداد گفت: سال گذشته، سالی بی‌نظیر بود اما باید در سال تحصیلی جدید نیز تامین امنیت و ایمنی سرویس‌ها مورد توجه قرار بگیرد، چراکه دانش‌آموزان 6 الی 17 سال از این خودروها استفاده می‌کنند و باید راننده این سرویس‌ها از صلاحیت‌های لازم برخوردار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: علاوه بر امنیت، ایمنی این خودروها نیز بسیار مهم است و باید از حوادثی که به موجب سهل‌انگاری پیمانکار و راننده شکل می‌گیرد، جلوگیری کنیم.

چهاربند با بیان اینکه وظایف پیمانکاران و رانندگان در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ شده است گفت: نظارت بر سرویس‌های مدارس نیز بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس راهور نیز در این سرویس‌ها نظارت خواهند کرد.

وی از ثبت‌نام الکترونیکی سرویس مدارس در 9 منطقه خبر داد و گفت: همچنین به صورت پایلوت در مدارس سه منطقه GPS در سرویس‌ها نصب خواهد شد تا والدین دانش‌آموزان بتوانند فرزندان خود را رصد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه سرویس مدرسه بخشی از فرصت‌های تربیتی است و باید سرویس‌های مدارس به مانند محیط‌های آموزشی باشند،‌ گفت: صلاحیت پیمانکاران و رانندگان قطعا اثبات خواهد شد.



نظرات