1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ساندرو رقیب 206 و کوئید رقیب خودرو پراید

ساندرو رقیب 206 و کوئید رقیب خودرو پراید

2 آبان 1395
  • 4

یمان کارگر معاون منطقه ای رنو در خاورمیانه، آفریقا و هند در مورد ورود احتمالی برند نیسان بعد از شرکت رنو به بازار ایران گفت: این اتفاق خواهد افتاد اما هنوز برنامه این ورود کامل تدوین نشده و در دست بررسی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر و تا قبل از تولید رسمی خودروهای رنو و نیسان در ایران، مدل های مختلف توسط واردکنندگان مختلف وارد کشور می شود اما اینکه این نمایندگان به راستی از طرف رنو و نیسان تایید شده اند را باید از وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران بپرسید.

کارگر در مورد بحث انحصاری رنو در بازار ایران بعد از توافق با ایدرو گفت: ایران و رنو شریک استراتژیک هم هستند و اینکه در حال حاضر جزء دو خودروسازی معروف ایرانی، ایدرو نیز با ما جوینت ونچر تشکیل داده است به هیچ عنوان به معنی انحصار طلبی ما در بازار ایران نیست زیرا تمامی برندهای اروپایی و آسیایی همینک در بازار ایران حضور داشته و حتی با سایپا و ایران خودرو تولیدات مشترک دارند.

وی در مورد دلیل برهم خوردن توافق اولیه رنو و سایپا بر سر شراکت جدید و سایت بن رو و تغییر مسیر رنو به سمت ایدرو اظهار داشت: ما از طرف ایران درخواست 60 درصد سهام جدید جوینت ونچر جدید را داشتیم که سایپا قبول نکرد و همچنین در مورد شرط در دست گرفتن شبکه فروش و خدمات پس از فروش توسط کمپانی رنو نیز با ایشان به توافق نرسیدیم بنابرای ترجیح دادیم همکاری خود را با ایدرو آغاز کنیم.

وی در مورد انتقادات برخی افراد از خروج رنو از ایران در زمان تحریم گفت: رنو ایران را ترک نکرد تنها مجبور شد بعد از ماه ها مقاومت، فعالیت های خود را در ایران کمی محدود کند و این محدودیت ضرری 500 میلیون یورویی به شرکت رنو وارد کرد و اینطور نیست که ما از این کم کردن فعالیت سود کرده باشیم.

وی افزود: قبل از تحریم خودروسازی ایران روزانه 500 دستگاه تندر90 تولید می شد اما در زمان تحریم تعداد به زیر 50 دستگاه رسید و این اتفاق اولین ضرر تحریم ایران بود که نصیب رنو شد.

معاون منطقه ای رنو در خاورمیانه، آفریقا و هند در مورد میزان داخلی سازی محصولات رنو در ایران گفت: تمام محصولات فعلی ما با حداقل 60 درصد داخلی سازی در حال تولید هستند و برنامه ما افزایش این داخلی سازی به بالای 80 درصد است.

وی در مورد شریک احتمالی نیسان در ایران نیز گفت: بی شک مدل های از برند نیسان و رنو در پارس خودرو و خط مدرن این مجموعه تولید خواهد شد اما هنوز نمی توانیم نام آن را عنوان کنیم.

کارگر برنامه شراکت رنو برای ساخت مدل های جدید در شرکت های ایرانی را وابسته به رقیب احتمالی آن مدل دانست و خاطرنشان کرد: رنو برای تولید ساندرو با سایپا توافق کرد زیرا رقیب این خودرو پژو 206 بود و در مورد خودروی کویید نیز با سایپا کار نخواهیم کرد چون رقیب کویید پراید است و نمی خواهیم رقابت را از بین ببریم.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • مهندسی مهندسی (3 آبان 1395 ساعت 08:45)

    چیزی که جالبه اینه که از هر خودروساز مطرحی فقط چند مدل محدود و غیرجذاب برای تولید انتخاب میشه و همون چند مدل هم بین دو غول ایرانخودرو و سایپا تقسیم میشه که بازار در انحصار اونا باقی بمونه و با وقاهت گفته میشه که بازار خودرو انحصاری نیست!!! حالا بحث قیمت گذاری هم به کنار که معلوم نیست چرا همیشه طوری قیمت گذاری انجام میشه که خودروهای پرتیراژ داخلی فروش خودشون رو حفظ کنن!!!

  • حسن حسن (2 آبان 1395 ساعت 22:20)

    چقدر خوش باور بودند کسانی که فکر می کردند ، رنو قراره مسیری غیر از ایران خودرو و سایپا در پیش بگیره ... روی لگن هندی اش قیمت نجومی می ذاره ، بعد در مورد کیفیت خدمات پس از فروش فرمایش می فرمایند ...
    با این قیمت 31 میلیونی که روی کویید تحفه شان گذاشته اند ...
    می گفت رقیب 206 هست ، سنگین تر بود .

  • ر-م ر-م (2 آبان 1395 ساعت 21:21)

    اینهامثلا خودرو برای قشر پایین جامعه درست کردن آخه کار گر با حقوق ماهی یک میلیون چطور رنو کوئید بخره ----------خدا یه عقل به اینها یه پولی هم به من بد ه ----------انشاالله حالش خوب میشه

  • وحید وحید (2 آبان 1395 ساعت 13:36)

    آقای پیمان کارگر، سر تو کردی زیر برف داداش! کوئید 31 میلیونی، کجا رقیب پراید شده؟
    به لحاظ اندازه، قدر موتور و ایمنی، ... چیزی از پراید بیشتر نداره که هیچ، کمتر هم هست. به لحاظ قیمت هم که کوئید رو همرده سمند، 405، رانا و ... کردید! حالا شما یه دلیل بیار که چرا منه مشتری باید به جای مثلا سمند، کوئید رو بخرم؟؟؟
    رقابت فقط و فقط با قیمت مشخص میشه! وگرنه اینطوری سانتافه هم رقیب پراید به حساب میاد، چون از اون بهتره