1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکسی‌های سمند و رانا در ساحل آج

تاکسی‌های سمند و رانا در ساحل آج

3 آذر 1395
  • 2

با تحویل تعدادی از محصولات ایران خودرو به شبکه تاکسیرانی ساحل عاج، همکاری های ایران خودرو با این کشور در بخش نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رسمی آغاز شد. در مراسمی با حضور وزیر حمل و نقل، مشاور رئیس جمهور در امور ترابری ساحل عاج و سفیر جمهوری اسلامی ایران تعدادی خودروی سمند و رانا به شورای عالی سندیکای تاکسیرانی این کشور واگذار شد.

 تاکسی های ایران خودرو در ساحل عاج

برمبنای این گزارش، انور صفاوی نماینده گروه صنعتی ایران خودرو در ابیجان با تشریح فعالیت‌های بین المللی این شرکت در آسیا، اروپا، آمریکای جنوبی و شمال آفریقا درباره برنامه های بین المللی تولید خودروهای ایران در اوکراین، ونزوئلا و سنگال سخنرانی کرد.

گائوسو توره وزیر حمل و نقل ساحل عاج نیز در سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی برای جایگزینی٥٠ هزار دستگاه خودرو در برنامه ٥ ساله این کشور در بخش نوسازی شبکه حمل و نقل عمومی، از مشارکت بخش خصوصی در تامین این نیاز تقدیر کرد.

وزیر حمل و نقل ساحل عاج از دست اندرکاران بخش خصوصی و دولتی این کشور خواست با اتحاد و همبستگی، دولت را جهت نیل به اهداف ترسیم شده یاری کنند.

در این مراسم با رونمایی از خودروهای سمند و رانا، کلید این خودروها از سوی وزیر حمل و نقل و سفیر جمهوری اسلامی ایران به رئیس شورای عالی سندیکای تاکسیرانی تحویل داده شد. بخشی از خودروهای مورد نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی در برنامه ای دو ساله از سوی ایران خودرو به تاکسی داران ساحل عاج واگذار خواهد شد.

گفتنی است، گروه صنعتی ایران خودرو اقداماتی را برای افزایش سهم بازار آفریقا انجام داده که صادرات تجهیزات خط تولید محصولات به الجزایر از جمله این اقدامات به شمار می آید. همچنین ایران خودرو مذاکراتی با شرکت معتبر بین المللی تولیدکننده خودرو در نیجریه انجام داده و قصد دارد که با سرمایه گذاری این شرکت و با استفاده از ظرفیت های تولیدی آن، محصولات خود را به تولید برساند.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • milad milad (3 آذر 1395 ساعت 19:57)

    ایران خودرو هنوز از تجربه تلخ سایت سنگال درس نگرفته؟

  • محمد محمد (3 آذر 1395 ساعت 19:17)

    اینقدر ارزون فروختن که سوزوکی رو هم تاکسی کردن، توی عکس سمت راست مشخصه.