1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود سازمان حمایت به پیش‌فروش رنو ساندرو استپ‌وی

ورود سازمان حمایت به پیش‌فروش رنو ساندرو استپ‌وی

7 اسفند 1395
  • 4

مدیر کل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت گفت: درصورتی که محدودیتی در عرضه برنامه ریزی شده خوردو ساندرو توسط کارخانه سازنده ایجاد شود مطابق آیین نامه حمایت از حقوق مصرف کننده عمل می کنیم.

شهرام میراخورلو در خصوص پیش فروش خودروی ساندرو گفت: پس از تحویل خودرو به خریدار مطابق قیمت رسمی واحد تولیدی، عرضه و تعیین قیمت خودرو در بازار مصرف تابع شرایط عرضه و تقاضا است؛ البته عوامل متعددی بر روی تقاضای واقعی خودرو اعم از کیفیت، مشخصات فنی و ارزنده بودن در مقابل قیمت موثر است، اما درخصوص خودروی ساندرو و ساندرو استپ وی، یکی از عواملی که موجب ایجاد تقاضای غیرواقعی گردیده، موضوع اختلاف قیمت بازار با قیمت رسمی کارخانه بواسطه عرضه کم است.

مدیرکل نظارت بر کالاهای فلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان افزود: پیش بینی می شود با افزایش عرضه و کاهش حاشیه قیمت بازار، این بخش غیر واقعی تقاضا حذف و تعادل در بازار این خودرو ایجاد شود، البته عواملی نظیر تولید محدود، بالا بودن کشش تقاضای خودروی مدنظر نیز موثر است و به نظر نمی رسد علت بروز مشکل اختلاف قیمت در این زمینه ناشی از تصمیم گیری پیرامون عدم عرضه متناسب با تقاضای موجود توسط خودروساز بوده باشد.

وی تصریح کرد: درصورتی که محدودیتی در عرضه به صورت برنامه ریزی شده توسط کارخانه سازنده ایجاد شود مطابق ماده ۴ و ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو با پیگیری جدی این سازمان مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و تلاش خواهد شد با برنامه ریزی مناسب از سوی واحد تولیدی و اتخاذ شیوه های مناسب و فروش نسبت به تعادل قیمت اقدام گردد.

منبع:ایران جیب



نظرات

  • hashem hashem (8 اسفند 1395 ساعت 01:40)

    ببخشید مدیران دلسوز مملکت و خیلی خیلی زحمت کش با درامدهای بسیار ناچیز با عرض جسارت یه سوال دارم .
    مگه مشتری در مملکت ما جزوه ادمیزاد حساب میشه که بخواد حقی داشته باشه یا نداشته باشه؟؟؟؟

  • مجید مجید (7 اسفند 1395 ساعت 12:28)

    فقط یه سوال ، این مدیر عزیز تا حالا کجا بودن ؟
    بعد از اینکه این اختلاف قیمت به وجود اومد و کلی این وسط سود کلان بردند تازه دارن تهدید میکنن مطابق ماده فلان ورود میکنن D:

  • Milad Milad (7 اسفند 1395 ساعت 12:09)

    حالا انگار چی هست با این خبرها میخوان واسه ماشین تبلیغ کنن

    خود *** جیره خوره مونتاژ کارهاست

  • میثم میثم (7 اسفند 1395 ساعت 10:33)

    باشه،‌ما باور کردیم که شماها سمت مردم هستین!!!!!