1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد ماند

سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد ماند

22 مرداد 1396
  • 1

معاون وزیر صنعت از بسته ماندن سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا اطلاع ثانوی خبر داد.

سایت ثبت سفارش واردات خودرو تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد ماند

مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت در مورد بسته بودن سایت ثبت سفارش خودرو ، اظهار داشت: ثبت سفارش واردات خودرو تا زمان تصویب طرح تصویب ساماندهی واردات خودرو در دولت باز نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل ثبت سفارش واردات خودرو ربطی به انتقال داده ها و به روزسانی سایت آن ندارد، افزود: از آنجا که می خواستیم طبق دستورالعمل جدید واردات خودرو و شفافیت واردات حرکت کنیم جلوی ثبت سفارش را گرفتیم و هر زمان آن بخشنامه در دولت تصویب شد اجازه واردات خودرو را خواهیم داد.

خسروتاج تاکید کرد:در دستورالعمل جدید بحث نمایندگی رسمی شرکت ها،استفاده از ظرفیت تولید داخل،مشخص بودن واردکنندگان خودرو و تعهداتی که واردکنندگان خودرو بایدانجام دهند قید شده است.

معاون وزیر صنعت اضافه کرد: ثبت سفارش خودرو برای خودروهای سی بی یو بسته است و مابقی مجموعه های مونتاژ کننده می توانند قطعات خودرویی را وارد کنند.

براساس طرحی که از سوی وزارت صنعت آماده و به دولت ارسال شده است، واردات خودرو منوط به استفاده 50 درصدی از ارز صادرکنندگان است.

منبع تسنیم


نظرات

  • کیومرث کیومرث (22 مرداد 1396 ساعت 15:27)

    عدم امکان ثبت سفارش برای خودروهای سی یو بی و وجود این امکان برای مونتاژ کننده ها، چراغ سبزی برای افزایش قیمت در شرکت های خودروساز داخلی است و در نهایت بهای آن را مصرف کننده می پردازد.