1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تاکسی اینترنتی روسی به ایران می آید

تاکسی اینترنتی روسی به ایران می آید

16 مهر 1396
  • 1

در حالیکه بازار کشورمان تشنه فعالیت‌های نوین و با ماهیت استارتاپی است، یکی از برندهای باتجربه روسی فعال در حوزه تاکسی اینترنتی آماده ورود به حوزه رقابت با تاکسی‌های آنلاین شده و اخبار آن در وب پیچیده است.

بازار داغ فعالیت در حوزه کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات در ایران به حدی است که به عقیده بسیاری از کارشناسان این حوزه، شاهد تب فعالیت در بخش‌های خاصی از آن هستیم و به عنوان مثال علی‌رغم فعالیت دو برند تاکسی موبایلی در کشور اما علاقه برای ورود به این بخش باز هم در این بازار دیده می‌شود.

با توجه به اینکه کسب‌وکارهای نوپا عمر به نسبت کمتری در برابر سایر بیزینس‌ها در کشور ما دارند لذا طبیعی است که پتانسیل و جذب این حوزه بیش از سایر بخش‌ها باشد و از این رو است که اخیرا شاهد هستیم تاکسی اینترنتی دیگری که در روسیه با برند تجاری «ماکسیم» فعالیت می‌کند، برای ورود به بازار ایران اعلام آمادگی کرده و براساس اظهارات یکی از مسئولان آن کلیه مجوزها برای فعالیت در کشورمان را کسب کرده است.

با توجه به اینکه سایت فارسی این برند تجاری روسی هم راه‌اندازی شده و عنوان «ایران» در لیست کشورهای خدمات‌دهنده قرار گرفته است، به زودی اسنپ و تپسی باید شاهد رقابتی جدید در زمینه فعالیت‌شان باشند.

ماکسیم در ارتباط با مأموریتش گفته است که مأموریت ما بهبود دائمی تعامل میان مسافران و رانندگان و همچنین کمک به افراد برای رسیدن به مقاصدشان است و ما ساخت فناوری‌های جدید درخواست تاکسی که خدمات را مدرن‌تر، در دسترس‌تر و ایمن‌تر می‌سازند، از سال 2003 آغاز کردیم.

براساس اطلاعات منتشر شده از این برند، طی شش سال اول فعالیتش تنها در چهار شهر خدمت ارائه می‌کرده اما در سال 2009 زیرمجموعه‌هایش را به هفت شهر جدید و در سال 2010 به 17 شهر بسط داده است.

خیز تاکسی اینترنتی روسی برای ورود به ایران

این شرکت از سال 2014 با افتتاح واحدهای خود در اوکراین، قزاقستان، گرجستان، بلغارستان، تاجیکستان و بلاروس کار خود را به خارج از مرزهای روسیه گسترش داده است.

به گزارش تسنیم، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران از دو سال گذشته علاقمندی خود به آغاز رسمی فعالیت موتور جستجوی یاندکس روسیه در تهران را نشان داد و اوایل آبان ماه 94 که وزیر ارتباطات وقت ایران با همتای روسی دیدار کرد، گفت: توافق دو جانبه برای ثبت دفتر موتور جستجوی روسی یاندِکس در ایران صورت گرفته است.

هرچند خبر افتتاح دفتر مستقل موتور جستجوی فیلتر شده یاندکس در تهران سریعا توسط مدیر یاندکس تکذیب شد اما ظاهرا وزرای دو کشور پیرامون این موضوع به تجمیع آراء رسیده بودند و بعد از آن نیز تلاش‌هایی برای همکاری با این جویشگر انجام شد اما نهایتا تا پایان عمر کاری دولت یازدهم به سرانجام نرسید.

اما ظاهرا الان قرار است، تاکسی آنلاین این کشور زودتر از جوشگرش به کشورمان راه یافته و وارد خدمات‌دهی به کاربران ایرانی شود؛ فعلا تنها عنوان پایتخت (تهران) در لیست خدمات این برند روسی به چشم می‌خورد و لینک استخدام در آن نیز باز شده است.

منبع تسنیم


نظرات

  • خواننده سایت خواننده سایت (13 آبان 1396 ساعت 00:43)

    جونت درمیاد یه دزه فونت را درشتر کنی که بشه خوند ؟!!!!