1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول نرخ اجاره خودروهای ون و مسافرتی

جدول نرخ اجاره خودروهای ون و مسافرتی

25 اسفند 1393
  • 5

تعطیلات عید نوروز فرصتی مناسب برای مسافرت، گردش، تفریح و دید و بازدید است. در این ایام، افرادی تصمیم به گذراندن اوقات خود در کنار خانواده و سفرهای دسته‌جمعی می‌گیرند تا لحظات خوش و زیبایی را به همراه هم داشته باشند.

همچنین سفر رفتن با خودروهای جداگانه، هزینه‌های سوخت زیاد، هزینه تعمیر خودروها، خستگی راه و رانندگی و... برخی از افراد را به فکر مسافرت رفتن با خودروهای گروهی میاندازد. خودروهایی که بسته به تعداد افراد و سلیقه می‌توانند متفاوت باشند.

برای مسافرت‌های دسته‌جمعی می‌توان خودروهای گروهی متنوعی را اجاره کرد و در طول مسافرت از خستگی رانندگی و... در امان بود.

میزان اجاره این خودروها در تهران و خارج از تهران متفاوت است. برای مسافرت‌های برون‌شهر، مقصد مورد نظر و محاسبه مسافت تا آنجا، محاسبه میزان مصرف سوخت خودرو، نوع خودروی انتخابی شما، حتی تهیه کردن غذا، جا، مکان راننده خودرو و... در تعیین هزینه سفر نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

به عنوان مثال، برآورد هزینه مسافرت 10 تا 14 نفر از تهران به یکی از شهرهای شمال کشور، مثلاً آمل برای پنج روز، ارزان‌ترین کرایه روزانه تویوتا هایس معادل با 380 هزار تومان می‌شود که این قیمت در صورتی است که برای راننده جای خواب و غذا در نظر گرفته باشید. در این صورت هزینه برای پنج روز چیزی معادل با یک میلیون و 900 هزار تومان می‌شود. این قیمت در موسسه‌های کرایه خودرو متفاوت است و طبق آمار و بررسی‌های انجام‌شده گاهی برخی از اجاره‌دهندگان خودروها برای این مسیر تا 500 هزار تومان هم اجاره می‌گیرند.

حال اگر مساله جا و مکان راننده با شما نباشد، به گفته یکی از اجاره‌دهندگان باید طبق نرخ اتحادیه برای هر شب 120 هزار تومان پرداخت کنید. پس برای چهار شب لازم است 480 هزار تومان پول بپردازید.در آخر هزینه اجاره خودرو بدون جای خواب و غذای راننده دو میلیون و 380 هزار تومان می‌شود. حتی برای کمتر شدن هزینه می‌توانید فقط برای رفت و برگشت این خودرو را اجاره کنید و در ایامی که مسافر هستید خودرو را در اختیار نداشته باشید. در این صورت کافی است برای مسیرهای رفت و برگشت هرکدام 600 هزار تومان پرداخت کنید.

همین‌طور برخی از افراد، برای سفرهای درون‌شهری و دیدن و لذت بردن از مناطق دیدنی تهران این وسیله‌ها را اجاره می‌کنند تا راحت و به همراه خانواده‌شان به تفریح بپردازند. همچنین گاهی علاوه بر اینها، این خودروها برای سازمان‌ها، ادارات، مدارس و... به صورت با راننده و بدون راننده اجاره داده می‌شوند.

در اینجا فهرستی از قیمت خودروهایی که تنها برای 10 ساعت استفاده درون شهر همراه به همراه راننده اجاره داده می‌شوند آورده شده است.این قیمت‌ها در موسسات مختلف با توجه به خودروی مورد نظر و امکانات آن متفاوت است.

 جدول نرخ اجاره خودروهای ون و مسافرتی



نظرات

  • سید حسین سید حسین (30 تیر 1396 ساعت 20:53)

    ما پراید داریم ما با خانواده عمم ۷نفر میشیم الان که تابستونه می خواستیم بریم مسافرت ولی نمی تونیم الان نمی دونم ماشین چی اجاره کنیم که جا شیم (عمم ایناهم ماشین ندارن)

  • داود داود (17 اسفند 1395 ساعت 15:59)

    قیمتها خیلی بالاس طرف با ماشین خودش بره بهتره همین پول هم میده اجاره ویلا یا منزل مبله خیلی راحت تر میشه.

    واسه خودتون میبرین ومیدوزین.

  • آفرین آفرین (27 اسفند 1393 ساعت 06:37)

    برای خانواده های بدون ماشین واهل حال ، خیلی مناسبه .

  • گالاردو گالاردو (25 اسفند 1393 ساعت 21:46)

    تازگیا قیمت های نجومی از سر گردنه به داخل شهرها هم رسیده! جل الخالق!

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (25 اسفند 1393 ساعت 15:16)

    با این قیمت ادم میتونه یه شاسی بلند 7 نفره جور کنه و حالشو ببره