1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اجاره خودرو، راهی متفاوت برای کسب درآمد از خودرو؟

اجاره خودرو، راهی متفاوت برای کسب درآمد از خودرو؟

18 آبان 1393
  • 5

شیک یا قراضه، ایرانی، آسیایی یا اروپایی یا حتی تولید امریکا، مهم چهارچرخ، یک بدنه و موتور است که در هر شرایطی حمل و نقل را ساده می‌کند، البته برخی معتقدند نوع خودرو شخصی می‌تواند نشان‌دهنده توان مالی یا حتی پرستیژ اجتماعی افراد باشد.

اما به قول معروف مهم همان چهار چرخ است که باید زیر پا باشد تا در شرایط سخت به کمک آدمی بیایید و حتی از گرما و سرما از باد و باران آدمی را محافظت کند.

هر چند خرید چهارچرخ‌های امروزی چندان ساده نیست حتی با ارایه تسهیلات و وام‌هایی که شرکت‌های لیزینگ و بانک‌ها برای متقاضیان قرار داده‌اند باید کلی از سهم خرید را پس‌انداز داشته باشید. اما به هر حال امروزه بدون وسیله نقلیه حتی گذران زندگی روزمره سخت است.

با این حال شرکت‌هایی هستند که برای اجاره خودرو برای برطرف کردن و تامین مواردی که شما به خودرو نیاز دارید، شکل گرفته‌اند. شرکت‌هایی که خودرو مورد نیاز شما را دارند و بسته به نیاز و سلیقه شما آن را به شما ارایه می‌کنند. البته هزینه روزانه اجاره یک خودرو از 32هزار تومان تا دومیلیون تومان است. از قدیم گفته‌اند هر چقدر پول بدهی، ‌آش می‌خوری. البته می‌توانید صاحب‌اش باشید و از آن پول درآورید. بستگی به شما دارد که بخواهید اجاره‌دهنده باشید یا اجاره‌کننده.

یکی از مزیت‌های دنیای امروز این است که برطرف کردن مشکلات و نیازهای اینچنینی را آسان کرده و تنها با کمی جست‌وجو می‌توانید بدون رو انداختن به دوست و آشنا و نگرانی از سالم تحویل دادن خودرو، به یک شرکت اجاره اتومبیل مراجعه کنید، خودرو مورد نیازتان را انتخاب و برای حتی یک روز یا یک ماه و یک هفته سفارش دهید.

آگهی‌های تبلیغاتی را خوب ببینید

آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه‌ها را یک نگاه سرسری بیندازید، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد را آگهی زده‌اند اما موردی که شما جست‌وجو می‌کنید اجاره خودرو است و اتفاق عجیبی در دنیای امروز محسوب نمی‌شود. شرکت‌های اجاره خودرو را به سادگی می‌توانید در آگهی‌های تبلیغاتی روزنامه‌ها پیدا کنید. یک بار مراجعه کافی است که مشتری شوید. شاید هم به دوستانتان معرفی کنید.

با مدرک برای اجاره بروید

قبول کنید که اجاره خودرو به سادگی نیست. به هر حال چندین میلیون سرمایه برای صاحبش محسوب می‌شود البته اگر به عنوان وسیله کسب و کار صاحب خودرو به آن نگاه نکنیم.

اگر شما یکی از خودروهای موجود در بازار را می‌خواهید، برخی از شرکت‌ها سند یا چکی معادل و برابر با قیمت خودرو و گاهی تا دو برابر قیمت آن از شما دریافت می‌کنند. برخی شرکت‌ها تنها به گرفتن سفته بسنده کرده و برخی دیگر هم 20درصد ارزش قیمت خودرو را به صورت نقدی یا به شکل سپرده (چک یا سفته) دریافت می‌کنند. اما برای اجاره خودروهای گذر موقت شما باید سندی دو برابر معادل قیمت خودرو یا چک و ضمانتنامه ارایه دهید تا خودرو تحویل شما داده شود. به هر حال خاطرتان باشد دست خالی برای اجاره خودرو نروید. خودرو اجاره‌یی شما به اندازه‌یی بنزین دارد که شما را تا نزدیک‌ترین پمپ بنزین برساند، شاید هم باک آن پر باشد، به هر حال چندان روی باک بنزین‌ خودرو اجاره‌یی حساب نکنید. صاحب آن تعهدی در مقابل آن ندارد. در ضمن این شرکت‌ها خودرو را سالم تحویل شما می‌دهند پس هر نوع اتفاقی که برای خودرو بیفتد، مسوول آن شما هستید.

اجاره خودروها برای یک دوره زمانی 24 ساعته است. یعنی مالکیت شما بر خودرو از همان ساعتی که خودرو را تحویل می‌گیرید، شروع می‌شود و تا فردا همان ساعت نیز ادامه خواهد داشت.

براساس نیازتان خودرو بگیرید

نیازی به تذکر و گفتن نیست، اما به یاد داشته باشید که برای انجام چه کاری می‌خواهید خودرو اجاره کنید. بر آن اساس می‌توانید هزینه‌هایتان را نیز مدیریت کنید.

اگر خودرو را برای کسب و کار می‌خواهید که آخرش درآمدی نیز نصیبتان شود، پراید گزینه مناسبی است. اجاره پراید برای یک روز حدود 32هزار تومان است که قیمت زیادی نیست، البته بستگی دارد شما چه نوع کاری با آن انجام دهید و چقدر بتوانید درآمد کسب کنید. در ساده‌ترین شکل می‌توان به راحتی آن را با دو مسیر جابه‌جایی مسافر به دست آورد. البته اگر قصدتان این باشد که تمام مدت اجاره ماشین را به مسافرکشی بپردازید، حواستان به آمپر بنزین و هزینه‌های باک آن هم باشد.

اجاره یک خودرو پژو 206 حدود 60هزار تومان است. نمونه اتوماتیک آن را می‌توانید با پرداخت 5 هزار تومان بیشتر اجاره کنید. پراید و پژو 206 از نوع ارزان‌ترین‌های بازار خودرو اجاره‌یی هستند.

اما قیمت اجاره سایر خودروها با توجه به مدل و سال ساخت آنها تعیین می‌شوند. مثلا اگر شما هوس راندن خودرو شاسی بلندی مانند تویوتا لندکروزر را کرده باشید، با توجه به مدل و سال ساخت آن می‌توانید با 380هزار تومان تا 500هزار تومان برای یک روز اجاره کنید.

گذری‌ها، گران‌ترین‌های بازار خودرو اجاره‌ای

در هر شرایطی (یا خودرو دارید یا نه)، اگر هوس خودرویی متفاوت را کرده باشید یا مثلا برای شرکت در یک مراسم خاص بخواهید متفاوت‌تر از همیشه ظاهر شوید. خودروهای گذر موقت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد، البته به همان اندازه که خودرو خاص‌تری سوار خواهید شد، پول بیشتری نیز باید بپردازید.

یک خودرو امریکایی مانند کامارو ss را می‌توانید با حداقل 700هزار تومان و حداکثر یک میلیون تومان برای یک روز اجاره کنید. این قیمت خودروهای نرمال امریکایی است که ممکن است بارها در خیابان‌های شهر دیده باشید اما اگر به دنبال خودروهای خاص‌تر گذر موقت هستید باید از یک میلیون تومان تا 2میلیون و500هزار تومان پول بپردازید. تا اینجا همه ارقام و اعدادی که خواندید فقط برای زمانی است که شما می‌خواهید تنها خودرو را برای امور عادی و روزانه برانید، اما با اندکی تغییر در نوع استفاده، قیمت‌ها دیگر همین نخواهد بود و افزایش پیدا می‌کند.

بازار گران اجاره خودروهای عروسی

درست است که می‌خواهید خودرو اجاره کنید، اما همین قدر که اسم ماشین عروس را روی خودرو اجاره‌یی بگذارید، قیمت آن افزایش پیدا می‌کنید.

معمولا برای عروسی خودروهایی لوکس اجاره می‌کنند و بلافاصله بعد از آن راهی گل‌فروشی می‌شوند. همین قدر که بخواهید خودرو را برای مراسم تزیین کنید، به دلیل آنکه احتمال داده می‌شود ممکن است به بدنه خودرو خسارت وارد شود، حداقل 300 هزار تومان به قیمت‌های گفته شده اضافه خواهد شد.

از خودروی‌تان پول درآورید

هر نوع خودرویی که دارید از معمولی‌ترین نوع آن که پراید است تا لوکس‌های بازار می‌توانید شما هم در دسته کسانی قرار بگیرید که با آن کسب درآمد کنید. راه آن بسیار ساده است، کافی است به یکی از شرکت‌های اجاره خودرو مراجعه کنید. از اینجا به بعد بسته به نوع قراردادهایی که میان شما و شرکت منعقد می‌شود و توافقی که می‌کنید، می‌توانید خودرویتان را به صورت روزانه یا ماهانه اجاره بدهید. البته این توافق و قیمت‌گذاری بر اساس مدل خودرو و سال ساخت خواهد بود. بعد از توافق، بر اساس تعداد دفعاتی که خودرو شما اجاره داده شود، درآمد آن به صورت درصدی میان شرکت و شما تقسیم خواهد شد.




نظرات

  • اجاره خودرو اجاره خودرو (22 مرداد 1396 ساعت 13:41)

    بله اجاره خودرو سود زیادی داره اما با دردسر های فراوانی همراه هستش چون 99درصد مشتریانتون کلاهبردارن یا میخوان ماشینتون رو بفروشن یا با ماشینتون میخوان کلاس کلاهبرداریشون رو ببرن بالا ...یا عشق ماشین هستن ...و در اخر هم خیلی ها اونقدر دارن که ماشین نمیخرن

  • یوونتوس یوونتوس (18 آبان 1393 ساعت 12:20)

    دو حالت داره. آدم یا پولداره یا بی پوله. اگه پولداره که خودش ماشین مدل بالا داره نیازی به این ماشینا نداره، اگه بی پوله که دیگه نمیاد حقوق یه ماهشو بده برای یه روز ماشین مدل بالا سوار بشه. ماشین مدل بالا تقریبا در همه موارد برای عروسی اجاره میشه.

  • آفرین آفرین (18 آبان 1393 ساعت 12:19)

    هم نوعی کسب درآمد برای صاحب خودرو است و هم کسانی که بنا به شرایطی نیاز به خودرو با سلیقه شخصی دارند می توانند با مذت زمان لازم کرایه کنند و حال کنند

  • محمدماجد محمدماجد (18 آبان 1393 ساعت 12:03)

    جالبه

  • امین روستایی امین روستایی (18 آبان 1393 ساعت 11:18)

    جالب بود .... مرسی