1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. حذف تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی

حذف تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی

14 اردیبهشت 1393
  • 2

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام کرد: برای اولین بار با تصمیم دولت تعرفه خودروهای هیبریدی و برقی به صفر رسیده و این به این معناست که این دسته از خودروها با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی مجبور به پرداخت سود بازرگانی نخواهند بود.

ولی الله افخمی راد در حاشیه اجلاس کمیسیون مشترک ایران و کویت در جمع خبرنگاران از حذف تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و برقی زیر 2500 سی سی خبر داد و گفت: تعرفه واردات خودرو در هفته های گذشته هیچ تغییری نداشته است و مطابق با کتاب مقررات واردات و صادرات اعمال خواهد شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این برای اولین بار است که تعرفه واردات خودروهای برقی و هیبریدی صفر اعلام شده است. این بدان معناست که این دسته از خودروها با حجم موتور کمتر از 2500 سی سی مجبور به پرداخت سود بازرگانی نخواهند بود.

وی همچنین در خصوص فرآیند ثبت سفارش و حذف آن گفت: ظرف شش ماه تا یک سال آینده ثبت سفارش حذف خواهد شد و این در شرایطی است که ثبت سفارش کالا تنها در ایران صورت می گیرد و هیچ یک از کشورهای دنیا برای واردات ثبت سفارش صورت نمی دهند.

افخمی راد ادامه داد: در ایران یک صادرکننده برای صادرات 10 سند و برای واردات 19 سند را موظف است، ارائه دهد که این موضوع رتبه ایران را در بهبود فضای کسب و کار با مشکل مواجه کرده است. به گفته وی، ثبت سفارش باید حذف شود و هیچ واردکننده ای موافق با بودن ثبت سفارش نیست.




نظرات

  • کاظم کاظم (14 اردیبهشت 1393 ساعت 19:07)

    آقا ما که الان تویوتا کرولا ثبت نام کردیم 60 تومنم پیش پول دادیم تکلیف چیه؟ ضرر میکنیم؟!!!!

    حسن حسن (31 خرداد 1395 ساعت 23:57)

    چرا ضرر؟!!
    اگر واسه سوار شدن خریدی که مبارکت باشه. قیمتش بشه دومیلیون یا دویست میلیون چه اهمیت داره؟
    تازه ارزون تر بشه، قطعاتش هم ارزونتر میشه و خرجت میاد پایین. بخوای تبدیلش کنی به بنز هم لازم نیست سیصدتومن بذاری روش. با صدوپنجاه تومن میکنیش بنز.