درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
آقای نعمت بخش!!! لطفا به شعور مردم توهین نکنید!!! شما به چه جراتی می فرمایید که بازار ایران غیر انحصاری و رقابتی هست؟!؟! در حالی که مردم بدبخت مجبورن ماشینای خارجی رو حداقل به 3 برابر قیمتهای جهانیشون، بخرن؟!؟! از دید شما انحصار به چی می گن؟!؟! لابد چون مثلا به جای 100% بازار، 99% بازار دستتون هست، الان دیگه انحصاری نیست؟!؟! لطفا مدام این قراردادهای خودرویی پسا برجامی رو چماق نکنید بکوبید تو سر ملت!!! کلا قراره در بهترین حالت 4-5 مدل ماشین جدید بیاد، اون هم تازه با قیمتهای نجومی بالای 70-80 تومن، بعدش می فرمایید قراره تنوع ایجاد بشه؟!؟! الان مثلا بازار زیر 50 تومن که با ماشینای بی کیفیت شما اشباع شده، قراره گزینه جدیدی برای مردم ایجاد بشه؟!؟! پس لطفا مردم رو ابله فرض نکنید!!!
حرف شما کاملا درسته و از طرفی همین که پراید و پژو 405 که از لحاظ کیفیت و ایمنی در حد فاجعه هستن و در کمال ناباوری جایگزینی برای اونها پیدا نمیشه و با وقاحت تمام تولید این خودروها ادامه پیدا میکنه، دلیل قطعی و واضحی بر وجود انحصار در بازار خودروی ایران هست چرا که 80 درصد جامعه توان خرید همین ماشین ها رو دارن.
در ضمن منظور مسئولین از تولید روز تولید روز اینه که تو سال 2016 پلتفرم و امکانات مدل 2012 تولید کنن؟ (تولید رنو ساندرو و ساندرو استپ وی در سایپا مشابه مدل 2012 است)
آقا رضا شما کاملا درست می فرمایید. یکی نیست به اینا بگه که اگه قراره ساندرو تولید کنید، حداقل برید مدل سالش رو بیارید!!! نه نسل 5 سال پیش از رده خارجش رو!!! که از دید من هیچ تفاوتی با ال 90 نداره، و پرداخت چنین رقم مسخره ای برای این ماشین، هیچ توجیهی نداره!!! در واقع اینا حرفشون اینه: شما مردم باید در راستای حمایت از خودروسازای داخلی و پر شدن جیب اونا، توسان 60 تومنی رو 200 تومن بخرید، تا اونا بتونن امثال ماشینایی مثل ساندرو رو 65 تومن به خلق الله *********!!! من خودم یه موسوی 6 سیلندر مدل 84 دارم با 180 هزار کیلومتر کارکرد. 3 سال پیش به قیمت یه ال 90 اتوماتیک خریدمش. به خدا حاضر نیستم یه چرخش رو با امثال ساندرو و مابقی ماشینای داخلی یا چینی، عوض کنم!!!
حال چه انحصار و غیرانحصار . کاملا مشخصه که بازار خودرو دست********* ها است و اجازه نمی دهند خودروها به قیمت منصفانه به دست مصرف کننده برسد. این که دیگه بحث نمی خواد مثل روز روشنه .
تا زمانی که تعرفه های غیرقانونی ظالمانه و قانونهای سلیقه ای جانب دارانه در خصوص واردات خودرو هست...تهت هیچ شرایطی صنعت خودرو ایران از قفل باز نخواهد شد....باید تعرفه صفر بشه که خودروساز از خواب زمستانی بیرون بیاد...با این وجود این خواب این زنجیر بزرگترین خیانت به صنعت و ملت و اینده گان کرده ایم....زمانی بیدار میشم که 100سال از مدرن عقب افتاده ایم
با توجه به گفته برخی آقایان سودجو و حامیانشان درباره کاهش انحصاری بودن صنایع خودرو
در جواب باید گفت در ظاهر
اما نفس انحصاری بودن همچنان ادامه دارد و کاهش تعرفه ها با توجه به افزایش دلار و قیمت خرید خودرو وارداتی می توان گفت ادامه همان رونـد و رویه انحصــــــاری بودن است
متأسفانه در کشور عزیزمان ظاهر گرایی و بازی با الفـــاظ شده جوهره هر عملی و این یعنی فاجعـــه %%%
انحصار هست، خوبشم هست!
اینکه شما تعرفه و شرایط واردات خودرو رو طوری کنی که قیمت تمام شده اونها، چند برابر بشه و دور از دسترس عموم تا از این طریق یه زنج قیمتی پر مشتری رو حفظ کنی برای خودرو سازهات، یعنی انحصار.
و بعدش هم اینکه قیمت گذاری رو از خودرو ساز گرفتی، که مثلاً یه موقعی نیاد ارزون بده اون یکی ها رو از میدون بدر کنه، و خودت یه قیمت گرونی رو بهش دیکته کنی، یعنی یه انحصار دیگه.
طرف می گه دست خودش باشه، ارزون می فروشه که اون یکی ها رو از میدون بدر کنه، بعد گرونترش کنه ماشین رو! شما اگه راست میگی، بذار ارزون کنه، تا اون یکی ها هم مجبور بشن ارزون کنن، هر وقت هم خواست گرونتر کنه گوشش رو بگیر.
بابا اینا ملت رو چی حساب کردن؟