1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بازگشت گرند ویتارا به جدول رده بندی کیفی

بازگشت گرند ویتارا به جدول رده بندی کیفی

13 اسفند 1392
  • 0

گرند ویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان که چندین ماه در جدول رده بندی کیفی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نبود در گزارش بهمن ماه این شرکت در صدر جدول قرار دارد. خودروهای مگان و پارس تندر، دو محصول شرکت پارس خودرو نیز به ترتیب رتبه های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص داده اند. خودرو MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو نیز همچنان در انتهای جدول قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در بهمن ماه 1392 مجموع خودروهای تولید شده در داخل کشور، اعم از سبک و سنگین نسبت به ماه قبل با افزایش 8.3 درصدی و در مقایسه با زمان مشابه سال قبل با روند نزولی 27.9 درصدی مواجه گردید. در ماه اخیر 99 درصد از حجم خودروهای تولید شده در داخل کشور مختص خودروهای سبک (سواری و وانت) و 1 درصد نیز مربوط به خودروهای گروه سنگین (مسافری و باری) بوده است.

گروه سبک:

در بخش سواری شاهد رشد 7 درصدی تیراژ تولید نسبت به ماه قبل بودیم که افزایش تولید خودروهای تیبا ، سایپا X132 و سایپا X131 پارس خودرو از جمله عوامل اصلی در ایجاد این روند صعودی می باشند. از دیگر نکات مهم و حائز اهمیت در مورد تیراژ تولید خودروهای سواری ساخت داخل می‌توان به تولید مجدد خودروی گرند ویتارا اشاره نمود.

با توجه به افزایش تولید خودروهای سواری در بهمن ماه، تعداد خودروهای ارزشیابی شده نیز نسبت به ماه قبل 11.9 درصد رشد یافت، بطوریکه جمعا 19 مدل خودرو مورد بازرسی قرار گرفت که 13 مدل در سطح کیفی خیلی خوب و 6 مدل هم در سطح کیفی خوب قرار گرفته‌اند.

جدول رده بندی کیفی- گروه سبک- سواری

جدول رده بندی کیفی بهترین و بدترین خودروهای داخلی

تذکر: عیوب فنی و عملکردی شامل کدهای 1 (فنربندی، تعلیق و فرمان)، 2 (موتور و انتقال قدرت)، 3 (ترمز) و 4 (تجهیزات الکتریکی) می‌باشد. عیوب تزئینات و مونتاژی شامل کدهای 5 (تزئینات) و 8 (صداهای غیرعادی) می‌باشد. عیوب بدنه شامل کدهای 6 (بدنه) و 9 (نفوذ آب) و عیوب رنگ هم کد 7 می باشد.

همانطور که در جدول رده‌بندی کیفی خودروهای سواری قابل مشاهده است، خودروی سوزوکی گرندویتارا محصول شرکت ایران خودرو خراسان در صدر و خودروی MVM110 محصول شرکت مدیران خودرو در انتها قرار دارند.

خودروهای سایپا 131 Xو 132 X دارای بیشترین عیوب فنی و عملکردی

به گزارش روابط عمومی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در بخش عیوب فنی و عملکردی خودروهای سواری، محصولات شرکت سایپا یعنی سایپا X131 و سایپا X132 بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. از طرفی شاهد بهبود کیفی 22.3 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند مربوط به خودروهای پژو 405 و MVM110 می باشد. در بخش تزئینات و مونتاژی خودروهای MVM110 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند. در ضمن شاهد کاهش 2.5 درصدی میانگین نمره منفی این بخش، نسبت به ماه قبل هستیم که بیشترین تغییر برای خودروهای MVM530 و تندر90 پارس خودرو می باشد. در بخش بدنه خودروهای MVM110 و سایپا X131 پارس خودرو بیشترین نمرات منفی را کسب نمودند، همجنین نسبت به ماه قبل ارتقاء 2.8 درصدی را شاهد هستیم که بیشترین تاثیر در ایجاد این روند صعودی، مربوط به خودروهای پژو 405 خراسان و سمند می باشد. در بخش رنگ میانگین نمره منفی نسبت به ماه قبل 8.9 درصد تنزل یافت که عمدتا مربوط به افزایش نمره منفی خودروهای MVM530 و تندر90 پارس خودرو در این بخش می باشد. همچنین خودروهای لیفان X60 و لیفان 620 یشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب نمودند. تعداد ایرادات مهم و اساسی 14.3 درصد افزایش یافت که عمدتا مربوط به افزایش تعداد این ایرادات در خودروی سایپا X131 می باشد. در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری دارای بهبود کیفی 5 درصدی بوده که عمدتا مربوط به کاهش نمره منفی خودروهای شرکت ایران خودرو خراسان یعنی پژو 405 خراسان و پژو پارس خراسان می باشد.

جدول رده بندی کیفی بهترین و بدترین خودروهای داخلی

جدول رده بندی کیفی بهترین و بدترین خودروهای داخلی

جدول رده بندی کیفی بهترین و بدترین خودروهای داخلی

درنمودار زیر روند تغییرات میانگین نمره منفی خودروهای گروه سواری را نسبت به ماه قبل مشاهده می کنیم، بطوریکه پژو پارس خراسان بیشترین درصد بهبود و JAC(J5) هم بیشترین درصد تنزل را داشته اند.

جدول رده بندی کیفی بهترین و بدترین خودروهای داخلی



نظرات