1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. BMW در ایران خودرو تولید میکند؟

BMW در ایران خودرو تولید میکند؟

18 آذر 1395
  • 0

مدیر فروش شرکت پرشیا خودرو از مذاکره با شرکت خودروسازی بی ام و برای تولید 4 مدل سواری در ایران خبر داد و گفت: در صورت نهایی شدن مذاکرات، آلمانی ها در ایران سرمایه گذاری خواهند کرد.

پیام صالحی مدیر فروش و بازاریابی پرشیاخودرو( نماینده بی ام و در ایران) در یک نشست خبری در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص طرح وزارت صنعت برای الزام واردکنندگان خودرو به تولید محصول در کشور اظهار داشت: در این زمینه در حال مذاکره با شرکت بی ام و مادر هستیم تا تولید 4 مدل خودرو را در ایران داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مطالعات اولیه و همچنین مطالعات فنی و اقتصادی را به شرکت بی ام و ارایه کرده ایم و منتظر نظر نهایی آنها هستیم.

وی ادامه داد: در صورت نهایی شدن مذاکرات، شرکت بی ام و در ایران سرمایه گذاری خواهد کرد و احتمالا خط تولید در شیراز ایجاد خواهد شد.

صالحی با بیان اینکه در صورت نهایی شدن مذاکرات، ایجاد خط تولید و اتاق رنگ حدود شش ماه تا یک سال زمان نیاز دارد، گفت: در مذاکرات صورت گرفته موضوع صادرات نیز مدنظر قرار داشته است.

وی افزود: بی ام و با دیگر کشورهای منطقه نیز مذاکراتی را داشته است ولی ما شانسی برای آنها نمی بینیم.

وی در عین حال در خصوص الزام ایجاد شده از سوی وزارت صنعت گفت: تولید برخی خودروها ممکن است توجیه اقتصادی نداشته باشد و به همین دلیل امیدواریم الزام وزارت صنعت مشمول خودروهایی که خریدار بیشتری دارند، شود.

مدیر فروش پرشیاخودرو در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد تأثیر افزایش ۵ درصدی عوارض واردات خودرو در لایحه بودجه ۹۶ نیز گفت: تصویب و عملی شدن این موضوع باعث افزایش حدود ۲ درصدی قیمت خودروهای ما خواهد شد.

منبع:ایران جیب



نظرات