1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تا 3 روز دیگر قیمت جدید بنزین اعلام می شود

تا 3 روز دیگر قیمت جدید بنزین اعلام می شود

2 اردیبهشت 1393
  • 0

محمد شریعتمداری اعلام کرد که روزانه از 2 تا 4 میلیون و 200 هزار نفر برای دریافت یارانه ها ثبت نام کرده اند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: بخش اندکی از مردم درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرده اند. وی گفت: آمار بدست آمده از انصرافی ها تاکنون خوش آیند نبوده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه منظور ما در تبلیغات برای انصراف از یارانه، دهک های پردرآمد جامعه بودند، گفت: اما در تبلیغات به شکلی عنوان شد که تمامی مردم را برای انصراف از ثبت نام دعوت می کرد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه روزانه به طور میانگین 2 تا 4 میلیون و 200 هزار خانوار برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: بخش اندکی از ثبت‌نام کنندگان بودند که درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند و آمار به دست آمده از میزان انصرافی ها خوشایند نیست.

محمد شریعتمداری درگردهمایی مشترک معاونین برنامه‌ریزی، اشتغال و مدیران کل دفاتر هماهنگی امور اقتصاد استانداری‌های سراسر کشور گفت: دولت با شرایط خاصی کار خود را آغاز کرد که هنگام آغاز به کار با مشکلات گوناگونی از جمله تورم، رکود اقتصادی، مباحث اقتصادی و ... مواجه شد.

او ادامه داد: با آغاز مذاکرات توانستیم ماشین صدور قطعنامه علیه ایران را به هر شکلی متوقف کنیم.

شریعتمداری گفت: هم‌اکنون صادرات نفت از 700 هزار بشکه به یک میلیون بشکه افزایش یافته است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: تورم نقطه به نقطه در آغاز شروع کار دولت 43 درصد بود و در روزهای پایانی دولت گذشته بی‌ثباتی طبیعی شکل گرفته و شهروندان به هر مغازه‌ای برای خرید اجناس مراجعه می‌کردند با قیمت‌های متفاوتی مواجه می‌شدند.

شریعتمداری گفت: با آغاز کار دولت و علیرغم اینکه دولت گذشته نرخ ارز مرجع 2500 تومانی را عمل نکرد و با نرخ ارز 1254 هزار تومانی عمل کرد دولت فعلی با نرخ ارز 2500 تومانی توانست یک تحول به وجود بیاورد و سیاست‌های پولی و مالی به گونه‌ای عمل شد که علیرغم افزایش نرخ ارز نرخ تورم کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ تورم به 32 درصد رسیده است و روند کاهش این نرخ تورم همچنان ادامه دارد و امیدواریم این رقم در سال جاری و بر اساس هدف‌گذاری‌ها به 25 درصد برسد و دولت تورم 25 درصدی را نیز شایسته ایرانیان نمی‌داند و باید نزدیک به نرخ تک‌رقمی برسد.

شریعتمداری گفت: رکود یک عامل شناخته شده بود و از سال 89 شاهد روند تدریجی این رکود در بخش‌های صنعتی بوده‌ایم.

او به بودجه سال 1392 اشاره کرد و گفت: بودجه سال گذشته با 230 هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس شد که ما پیش‌بینی می‌کردیم 110 هزار میلیارد تومان آن تحقق پیدا کند ولی در کل با کسری بودجه مواجه شدیم.

او به ارائه سبد کالا اشاره کرد و گفت: با تجربه‌ای که از سبد کالا به دست آمده بود و اختلافاتی که در اجرا به وجود آمد و این اختلافات پررنگ‌تر نیز شد ولی در یک بازه 10 روزه در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها توانستیم این ثبت‌نام مرحله دوم را اجرایی کنیم که در مرحله اول، ثبت‌نام از متقاضیان سه ماه به طول انجامید.

او به پنج گروه درآمدی تفکیک شده برای دریافت یارانه اشاره کرد و گفت:‌ میانگین در روز بین 2 تا 4 میلیون و 200 هزار خانوار برای دریافت یارانه ثبت‌نام کرده‌اند که آمار به دست آمده تاکنون نشانگر اطلاعات خوشایندی از میزان انصرافیها نیست و در این زمینه بخش اندکی بودند که درآمد خود را بالای 2 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کردند.

او به تبلیغات صورت گرفته در صدا و سیما برای انصراف از یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: می‌توانستیم کار تبلیغاتی مناسب‌تری را انجام دهیم. دولت از تمامی مردم برای دریافت از یارانه درخواست نکرده بود بلکه در دهک‌های 9 و 10 درآمدی برای انصراف از دریافت یارانه درخواست کرده بود.

او گفت: در نظرسنجی‌های ما 10 درصد اعلام کردند که از دریافت یارانه انصراف می‌دهند و بخش عمده‌ای از سرمایه‌داران نیز اعلام کرده بودند که یارانه را خودشان بین افراد فقیر می‌توانند بهتر توزیع کنند و یا اینکه در سایت رفاهی.آی آر ثبت‌نام کردند برای اینکه احساس کرده بودند دولت آنها را ثروتمند تلقی می‌کند و در آینده برای آنها مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

شریعتمداری یادآور شد: تا دو سه روز آینده قیمت بنزین، گازوئیل و CNG اعلام خواهد شد و سعی می‌شود در سه ماهه نخست امسال قیمت‌ها بر مبنای سال گذشته باشد.

شریعتمداری گفت: تأمین منابع و ذخیره‌سازی کالاها انجام شده و مطمئنا تمام سعی خود را می‌کنیم تا اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فشاری بر مردم وارد نیاید و اجحافی صورت نگیرد.

معاون رئیس جمهور گفت: برای ثبت‌نام دریافت یارانه 85 درصد مردم آی‌پی شخصی داشتند و بقیه مردم نیز از دیگر مراکز مشخص شده اقدام کردند.




نظرات