1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. وضعیت قیمت خودروهای صفر مدل 94

وضعیت قیمت خودروهای صفر مدل 94

16 اسفند 1393
  • 1

در شرایطی که تنها دو هفته به پایان سال 93 باقی مانده است، بازار خودرو تکان‌های خفیفی را تجربه کرد تا خرید و فروش کمی رونق بگیرد؛ این در حالی است که به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، بازار خودرو امسال در مقایسه با سال‌های گذشته رونق کمتری را به خود می‌بیند.

آنها همچنین تاکید می‌کنند تکانه‌های بازار خودرو، افزایش قیمت را نیز به دنبال داشته که البته این موضوع به نوعی طبیعی به نظر می‌رسد؛ زیرا معمولا در بازار خودرو ایران، افزایش تقاضا با عرضه همخوانی چندانی ندارد و گاهی سبب صعود قیمت‌ها می‌شود.

به گفته فعالان بازار، قیمت برخی خودروهای داخلی طی هفته جاری، تا مرز 400 هزار تومان افزایش داشته و بیشتر محصولات ایران خودرو مشمول این رشد قیمت شده است.

فعالان بازار بر این نکته تاکید می‌کنند که روند صعود قیمت‌ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و احتمال افزایش قیمت‌ها تا مرز 500 هزار تومان دیگر نیز وجود دارد. همچنین برخی نمایشگاهداران خودرو پایتخت نیز در گفت‌و‌گویی عنوان کرده‌اند که با توجه به کاهش قدرت خرید و قیمت بالای خودروهای صفر کیلومتر، مشتریان بیشتر به دنبال خرید خودروهای کارکرده هستند. به گفته آنها، همچنین یکی از دلایل رشد تقاضا در بازار، انعکاس اخباری در مورد گرانی خودرو در سال آینده است و این موضوع سبب شده بخشی از مشتریان روانه بازار شوند تا از گرانی سال آینده در امان باشند.

جهش نیم میلیونی قیمت‌ها با مدل 94

اما گشتی در بازار خودروهای داخلی کشور بزنیم و ببینیم در هفته جاری، قیمت‌ها چه افت‌و‌خیزی را تجربه کرده‌اند.آنطور که فعالان بازار می‌گویند، یکی از دلایل اصلی رشد قیمت‌ها، علاوه‌بر برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضا، حضور خودروهای پلاک 94 است، چه آنکه قیمت این خودروها در مقایسه با مشابه 93 آنها، متفاوت بوده و در بیشتر موارد چند میلیون بالاتر است. حالا آن طور که خبر می‌رسد، در حال حاضر پژو 206 تیپ 5 با قیمتی برابر با 36 میلیون و 600 هزار تومان در مدل 94 خود خرید و فروش می‌شود و پژو 206 صندوقدار V8 نیز با قیمتی برابر با 37 میلیون و 500 هزار تومان در مدل 94 خود به فروش می‌رسد.

در بین دیگر پژویی‌های ایران خودرو اما پژو 405 مدل SLX مدل 94 قیمتی برابر با 31 میلیون و 800 هزار تومان دارد که این موضوع از رشد 300 هزار تومانی قیمت این خودرو در هفته جاری حکایت می‌کند. پژو 405 GLX در مدل 94 معادل 29 میلیون و 800 هزار تومان قیمت دارد که نشان می‌دهد این محصول تغییر قیمتی در هفته جاری نداشته است. از سوی دیگر اما در حال حاضر پارس سال تک ایربگ قیمتی برابر با 35 میلیون تومان دارد و مدل داشبورد جدید مدل 94 آن نیز که 1 ملیون تومان گران شده، هم‌اکنون 37 میلیون و 900 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.در بین دیگر خودروهای بازار، سمند LX نیز با افزایش قیمت 400 هزار تومانی روبه‌رو شده و از همین رو در حال حاضر قیمتی برابر با 30 میلیون و 800 هزار تومان دارد. سمند در مدل سورن نیز تغییر داشته و در حال حاضر 36.7 میلیون تومان برای خرید آن باید هزینه کرد. این قیمت نشان می‌دهد سورن طی هفته جاری 200 هزار تومان گرانی را تجربه کرده است.

اما از بازار تیبا هم خبر می‌رسد که این خودرو با مدل 94 هم‌اکنون قیمتی برابر با 24 میلیون و 500 هزار تومان دارد. تیبا نیز جزو خودروهایی است که این هفته با افزایش قیمت مواجه شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال به مرز 25 میلیون تومان برسد. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، هم‌اکنون تیبای پلاک 93 را می‌توان 1 میلیون پایین‌تر از مدل 94 این خودرو خریداری کرد. اما دیگر محصول سایپا به نام سراتو این هفته با تثبیت قیمت روبه‌رو بود، چه آنکه هم‌اکنون می‌توان مدل دنده معمولی آن را همچنان 75 میلیون تومان خرید. سراتو مدلی اتومات نیز دارد که این خودرو نیز بدون تغییر قیمتی خاص، در حال حاضر 93 میلیون تومان به فروش می‌رسد. سراتو با وجود آنکه مدل‌های 94 آن به بازار عرضه شده‌اند، افزایش قیمتی را تجربه نکرده است. همچنین رانا هم که معمولا روزهای با ثباتی را در بازار سپری می‌کند، این هفته نیز تغییر خاصی نکرده و در حال حاضر 32 میلیون و 700 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

از بازار پراید هم، اما خبر می‌رسد که هم‌اکنون پراید در مدل 131 قیمتی برابر با 20 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این نشان می‌دهد 300 هزار تومان رشد قیمت در این هفته داشته است. همچنین مدل 132 پراید نیز که رشد قیمت طی هفته جاری داشته، هم‌اکنون 20 میلیون و 600 هزار تومان به فروش می‌رسد. در مورد پراید 111 نیز گفته می‌شود که این خودرو در حال حاضر قیمتی برابر با 20 میلیون و 800 هزار تومان تومان دارد. سری هم به تندر-90 بزنیم، خودرویی که تغییر قیمت خاصی طی هفته جاری نداشته است. در حال حاضر، تندر -90 مدل E2 پارس خودرو با قیمت 44 میلیون و 200 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد که این قیمت از ثابت آن حکایت دارد. همچنین پارس تندر نیز با توجه به تثبیت قیمتی که داشته، در حال حاضر 44 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. مدل پیکاپ تندر 90 که تازگی به بازار عرضه شده است در مدل 94 دوایربگ خود با قیمت 34.2 میلیون تومان معامله میشود .

دنا در حال عقب نشینی

اما نگاهی هم به بازار دنا بیندازیم، خودرویی که اگرچه این هفته با کاهش قیمت مواجه بوده، اما همچنان فاصله ای فاحش میان نرخ کارخانه و بازار آن به چشم می‌آید. آن طور که فعالان بازار می‌گویند، دنا در حال حاضر قیمتی حول و حوش 48 میلیون و 500 هزار تومان دارد و این نشان می‌دهد دنا حدود سه میلیون تومان عقب‌نشینی کرده است. این در حالی است که دنا در کارخانه 42 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و با این حساب هم‌اکنون 6 میلیون و 500 هزار تومان تفاوت میان قیمت کارخانه و بازار این محصول به چشم می‌آید.

نکات مهم :

. قیمت های درج شده مربط به تاریخ چهارشنبه 13 اسفندماه 93 میباشد که بصورت مکتوب از نمایشگاه های خودرو تهران دریافت شده است .

. لیست قیمت خودروهای تولید داخل سایت ایران جیب از تاریخ پنجشنبه 14 اسفندماه 93 همگی با مدل 94 درج شده و مدل 93 از این تاریخ به بعد درج نخواهد شد .



نظرات

  • آفرین آفرین (16 اسفند 1393 ساعت 15:28)

    این هم از بازار آخر سال ، مبارک آنهایی که می خرند و تعطیلات در سفرند .