1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. چه زمانی حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی شکسته می شود؟

چه زمانی حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی شکسته می شود؟

21 شهریور 1396
  • 0

بازار خودرو در شرایطی همچنان با نوسان قیمت همراه است که هر روز رکود در این بازار سنگین تر می شود به طوری که با وجود افت شدید تقاضا در بازار خودروهای داخلی و وارداتی همچنان شاهد رشد قیمت در بازار برخی از خودروها هستیم این در حالی است که بی ثباتی و حباب قیمت در بازار وارداتی ها طی یکی دو ماه اخیر موجب ریزش شدید تقاضا در بازار خودروهای خارجی نیز شده است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو با اشاره به تداوم جریان کاهش تقاضا در بازار خودرو گفت : با وجود افت تقاضا و کاهش خرید و فروش در بازار خودرو همچنان شاهد برخی نوسانات و افزایش قیمت ها طی هفته جاری بودیم که عمدتا به دلیل مدیریت عرضه توسط شرکتهاست.

 چه زمانی حباب قیمت در بازار خودروهای وارداتی شکسته می شود؟

سعید موتمنی با توجه به تحولات قیمتی برخی خودروها در بازار اظهار داشت : البته در یکی دو روز گذشته نسبت به هفته گذشته تنها چند خودرو داخلی با تغییر و افزایش قیمت همراه بوده است به طوری که قیمت پژو 206 تیپ 2 به 34 میلیون در بازار رسیده است همچنین قیمت 207 دنده ای با 400 هزار تومان افزایش به 44 میلیون است.

وی گفت : در میان خودروهای داخلی همچنین سمند EF7 دو گانه سوز به 34 میلیون و 500 و پژو 405 دوگانه سوز نیز با 500 هزار تومان افزایش به 33 میلیون در بازار رسیده است و عملا در سایر خودروهای داخلی شاهد تغییر چندانی نبوده ایم. وی در ادامه با اشاره به تدوام آشفتگی قیمت در بازار خودروهای وارداتی گفت : متاسفانه بازار وارداتی ها هفته هاست با عدم ثبات قیمت روبرو است به طوری که عرضه کننده از این بازار استفاده کرده و هر زمان قیمتی را تعیین می کنند.

وی با توجه به اعلام افزایش 2 میلیونی قیمت کمری هیبریدی اظهار داشت : با توجه به عدم واردات کمری هیبریدی در چند ماه گذشته ، هم اکنون این خودرو در بازار وجود ندارد که افزایش قیمت داشته باشد. وی در مورد قیمت برخی از خودروهای وارداتی در بازار گفت : هم اکنون قیمت سورنتو 290 میلیون ، النترا 165 میلیون در بازار است در حالی که در یکی دو ماه اخیر النترا 145 میلیون در بازار خرید و فروش می گردید.

وی افزود : همچنین قیمت سراتو نیز از که طی ماه گذشته 137 میلیون بود امروز در بازار به 155 میلیون رسیده است همچنین قیمت سوناتاهیبرید هم اکنون با ختلاف 23 میلیون به 185 میلیون و اپتیما فول نیز 205 میلیون در بازار رسیده است. وی گفت : متاسفانه به دلیل جنگ روانی در بازار وارداتی ها ، خریداری نیز در بازار پر نوسان وارداتی ها وجود ندارد .

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل تصریح کرد : افزایش قیمت در بازار خودروهای صفر وارداتی بر قیمت خودروهای دست دوم خارجی نیز تاثیر گذاشته است هر چند در این بازار خریداری نیز برای این خودروها نیز وجود ندارد. موتمنی افزود : بازار وارداتی ها در هفته های اخیر عملا قفل شده و با رکود جدی مواجه شده است. وی با توجه به حباب قیمت در بازار وارداتی ها تاکید کرد : در چنین بازاری هر گونه خرید اشتباه است چرا که قیمت ها غیر واقعی بوده و گاها با قیمت های جهانی نیزاختلاف زیادی دارند.



نظرات