1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اجاره پورشه پانامرا، روزی 7 میلیون تومان

اجاره پورشه پانامرا، روزی 7 میلیون تومان

25 اسفند 1392
  • 0

نزدیکی به ایام تعطیلات نوروزی بازار اجاره خودروها را به شدت داغ و به رقم‌های روزانه تا 7 میلیون تومان افزایش داده است.

اگرچه در ایران بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو برخلاف کشورهای توسعه یافته مشتریان زیادی ندارند اما نزدیکی به ایام تعطیلات نوروزی رونق بازار این بنگاه‌ها را به دنبال داشته است.

این بنگاه‌ها برای اجاره خودرو بسته به قیمت آن در شرایط حداقلی فیش حقوقی، مدارک شغلی، دو فقره چک یکی به میزان قیمت خودرو و دیگری به عنوان تضمین تسویه خلافی دریافت می‌کنند و در شرایط سخت‌گیرانه‌تر سند ملکی نیز به جمع وثایق مورد درخواست اضافه می‌شود.

همه نوع خودرویی از پورشه پانامرا گرفته تا بنز و ب.ام.و و البته خودروهای پر مصرفی چون 206 و تندر 90 در این بنگاه‌ها یافت می‌شود و البته نزدیکی به ایام تعطیلات نوروزی رشد تعرفه اجاره این خودروها را به دنبال داشته است.

در این زمینه یکی از بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو در تهران هزینه اجاره روزانه یک دستگاه پورشه پانامرا را هفت میلیون تومان اعلام کرده و می‌گوید: در بازار به قیمت روزی دو میلیون تومان نیز پورشه را اجاره می‌دهند اما آن‌ها مربوط به پورشه‌های مدل قدیمی‌تر، با آپشن و ارزش کمتر است.

وی هزینه اجاره یک دستگاه بنز s500 را نیز روزانه 2 میلیون تومان ذکر کرده و اضافه می‌کند: به دلیل گرمی بازار اجاره خودرو در شب عید بیشتر خودروها به صورت ماهانه و نه روزانه اجاره داده می‌شود اما در باقی ایام سال اجاره بیشتر به شکل روزانه است.

گرم شدن بازار اجاره خودرو در حالی است که به غیر از ایام تعطیلات نوروزی در باقی ایام سال اجاره خودروها بیشتر به مواردی چون مراسم جشن ازدواج و برخی دیگر از مراسم‌های خاص خلاصه می‌شود.

نبود فرهنگ اجاره خودرو در ایران باعث شده که بنگاه‌های اجاره دهنده خودرو به طور معمول مشتریان چندانی نداشته باشند و از آن سو نیز گرانی تعرفه‌ها، شرایط تحویل و اخذ وثیقه‌های متعدد باعث کاهش رغبت مصرف‌کنندگان برای استفاده از این خدمات شده است.

یکی از فعالان این بازار در پاسخ به این‌که صحت فنی و کارکرد خودرو پیش و پس از اجاره‌دهی آن چگونه تعیین می‌شود، می‌گوید: خودرو پس از سرویس کامل به شما اجاره داده می‌شود و می‌توانید در صورت نیاز پیش از تحویل آن‌ را تست کنید. در هنگام عودت دادن خودرو نیز شرایط فنی و صحت کارکرد آن در همین حد چک می‌شود و در صورت وارد آمدن آسیب هزینه‌های آن از مشتری اخذ خواهد شد.




نظرات