1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. انحصار واردات پورشه و آمار واردات آن

انحصار واردات پورشه و آمار واردات آن

25 آذر 1394
  • 0

گمرک ایران، آمار واردات خودرو در 8 ماه اول سال 94 را منتشر کرد. براساس این آمار در این مدت، 29 دستگاه پورشه ماکان به ایران وارد شد. ارزش این پورشه های وارداتی یک میلیون و 723 هزار و 317 دلار بوده است.

طبق آنچه که در جدول خودروهای وارداتی گمرک آورده شده است، این خودروهای پورشه، تنها توسط سه شرکت استوار تجارت کوشا، شرکت گلشن تجارت فرید و گیتی یاران فروزان وارد کشور شده است.

زمینه فعالیت شرکت استوار تجارت کوشا واردات خودرو است. مدیرعامل این شرکت، عیسی داودی است. البته که براساس تاریخچه ای که در سایت ایران کد از این سایت نوشته شده است، این شرکت در تاریخ 12/04/1392 تحت شماره 6658 در اداره ثبت تهران به ثبت رسیده است و در تاریخ 29/04/1392 موفق به اخذ کارت بازرگانی به شماره 653847 جهت واردات شده است . اما دیگر اثری از شرکت استوار تجارت کوشا دیده نمی شود. با این حال، بیشترین آمار واردات پورشه متعلق به این شرکت بوده است.

شرکت گیتی یاران فروزان به مدیرعاملی محمد هواخواه وطن است که البته زمینه فعالیت این شرکت «مواد شیمیائی، پلاستیک، داروئی و محصولات وابسته، وسایل نقلیه زمینی، هوائی، آبی، ماشین آلات راهسازی و استخراج معدن و قطعات مربوطه، فلزات معمولی و مصنوعات وابسته» عنوان شده است. به این ترتیب در این شرکت اثری از زمینه فعالیت برای واردات خودروهای سواری نیست. در صورت جلسه های این شرکت هم واردات شاسی کامیون، دستگاه فینیشر آسفالت، دستگاه کامیون حامل میکسر بتون ساز و ... دیده می شود. اما در هیچ کدام خبری از واردات پورشه نیست.

همچنین اثری از شرکت گلشن تجارت فرید و زمینه فعالیت این شرکت در وب سایت و فضای مجازی دیده نمی شود. البته شرکت هایی نزدیک به این اسم وجود دارند که مدعی هستند می‌توانند مجوز واردات پورشه بگیرند. یکی از مسئولان این شرکت در گفتگو با صدای اقتصاد گفت: «در حال حاضر واردات پورشه به کشور سخت انجام میشه. اما ما می تونیم براتون مجوز بگیریم. البته بهتره در این زمینه، حضوری صحبت بشه، ولی در حال حاضر واردات پورشه یه کم بامشکل مواجه شده و دست آقازاده هاست. اما اگر برای خودتون بخواهید، می تونیم مجوز واردات پورشه بگیریم.»

 انحصار واردات پورشه و آمار واردات آن



نظرات