1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پژو به بازار خودروی ایران نیاز ندارد

پژو به بازار خودروی ایران نیاز ندارد

2 اردیبهشت 1393
  • 0

میزان فروش خودرو در این اتحادیه طی هفت ماه اخیر به طور متوالی رشد کرده است و اکنون 10.6 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال قبل قرار دارد.

بهبود وضعیت بازار خودروی اروپا موجب شده تا کارخانه هایی مانند پژو ایران را از صدر فهرست هدف صادراتی و همکاری خود خارج کنند. آنها به ایران مانند بازار حاشیه ای نگاه می کنند.

صنعت خودروسازی در اروپا برای هفتمین ماه متوالی روند رو به بهبود خود را حفظ کرده و به همین خاطر برآورد می شود که صنعت خودروسازی در اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی رشدی 3 درصدی را تجربه کند. با این حال میزان فروش خودرو در این اتحادیه همچنان از میزان فروش پیش از بحران مالی جهانی فاصله دارد. خودروسازانی مانند شرکت پژو اعلام کرده اند که در ماه گذشته فروش محصولات آن ها در داخل اروپا رشد داشته است و همچنین رشد فروش در بازارهای خارجی مانند بازار آمریکا نیز به بهبود صنعت خودروسازی اروپا کمک کرده است به طوری که حتی خودروسازانی مانند آلفا رومئو نیز بعد از بیست سال به بازار آمریکا بازگشته اند.

میزان فروش خودرو در این اتحادیه طی هفت ماه اخیر به طور متوالی رشد کرده است و اکنون 10.6 درصد بیشتر از زمان مشابه در سال قبل قرار دارد. با این حال میزان فروش خودرو در این اتحادیه هنوز به سطح پیش از بحران مالی جهانی اواخر سال 2008 بازنگشته است به خصوص که اقتصاد اروپا و به طور خاص منطقه یورو بسیار دیرتر از دیگر اقتصادهای توسعه یافته مانند آمریکا به مدار بهبود بازگشته است. بحران بدهی های دولتی و شرایط نامساعد اقتصادی در کشورهایی مانند یونان و اسپانیا طی سال های اخیر اقتصاد منطقه یورو را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است و تازه از اواخر سال گذشته بود که نشانه هایی از بهبود در اقتصاد اروپا مشاهده شد.




نظرات