1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو در ایران

افتتاح اولین فروشگاه زنجیره‌ای خودرو در ایران

29 خرداد 1395
  • 0

برخلاف کشورهای پیشرفته، تجارت فروش خودرو در ایران هنوز در مرحله سنتی قرار دارد و گاه به علت وجود انحصار در فروش برندها‌، قدرت چانه‌زنی مشتریان به شدت پایین است. در کنار این مساله، عدم تنوع و نوآوری در خدمات جانبی فروش نیز، فاصلۀ شاخص‌های این تجارت با استانداردهای جهانی را دوچندان کرده است. اخیرا مجموعه پرشین پارس برای اولین بار در ایران با کسب مجوزهای لازم اقدام به یک نوآوری در این حوزه کرده است و قصد دارد تا در این بازار پرتنش که مصرف کننده نمی‌داند مخاطب خود را لیزینگ، واردکننده، عاملیت یا نمایشگاه اتومبیل بشناسد، وی را از سردرگمی‌نجات دهد.

پرشین پارس

پرشین پارس که عضو رسمی‌اتحادیه فروشندگان خودرو است، ابتکار جالبی به خرج داده و توانسته جواز تاسیس اولین فروشگاه زنجیره ای خودرو را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کند. این مجموعه از یک طرف عاملیت فروش اکثر برندهای خودرویی در کشور را دریافت کرده و از طرف دیگر با لیزینگ‌های مجاز تحت نظارت بانک مرکزی قرارداد همکاری منعقد کرده است.

این بدان معناست که مشتری بدون نیاز به سرکشی به نمایندگان متعدد برندهای مختلف، می‌تواند با مراجعه به یکی از فروشگاه‌های زنجیره ای پرشین پارس، هر برندی را با هر شرایط خریدی که می‌تواند به راحتی خریداری کند. سیاوش جعفریان، موسس و رئیس هیات مدیره مجموعه پرشین‌پارس در این باره می‌گوید: مهمترین مساله صنف فروش خودرو، نبودن یک هویت مشخص برای اغلب فعالان این صنعت و نداشتن متولی مشخص جهت ساماندهی این بازار مصرفی است. وی معتقد است این آشفتگی، به نفع سودجویان و به ضرر مصرف کنندگان تمام خواهد شد.

وی هدف اصلی برند پرشین پارس را ایجاد شفافیت در فرآیند خرید مشتری دانسته و عنوان کرده است: فروشگاه‌های زنجیره‌ای پرشین پارس با کمک مشاوران خارجی خود توانسته است متدهای به روز و خلاقانه فروش خودرو در دنیا را پیاده سازی و اجرا کند. علاوه بر مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان و واردکنندگان نیز می‌توانند از خدمات این زنجیره بهره‌مند شوند. به این صورت که آن‌ها تامین‌کننده خودرو خواهند شد و پرشین‌پارس محصول آن‌ها را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد.

هلدینگ پرشین پارس در کنار 14 سال تجربه حضور مستمر در صنعت فروش خودرو، در حال برنامه‌ریزی و انجام فعالیت‌های پررنگی در حوزه پوشاک، تولید محصولات فرهنگی و حمایت از برنامه‌های هنری است.

منبع: دنیای اقتصاد



نظرات