1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. پلاک ۹۳، بهانه جدید برای فریب فروشندگان خودرو

پلاک ۹۳، بهانه جدید برای فریب فروشندگان خودرو

18 اسفند 1392
  • 0

خودروسازان از اواخر هر سال عرضه خودروها با پلاک سال جدید را آغاز می‌کنند. در سال جاری نیز خودروسازان عرضه برخی خودروها با پلاک سال ۹۳ را آغاز کرده‌اند و قرار است برخی از خودروها نیز تا پایان سال با پلاک جدید عرضه شوند.

در این شرایط برخی دلالان و واسطه‌های فعال در نمایشگاه‌های عرضه خودرو به بهانه عرضه خودروهای مدل ۹۳ در آینده نزدیک سعی می‌کنند خودروهایی که مصرف‌کنندگان برای فروش به این نمایشگاه‌ها معرفی می‌کنند را با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.

این وضعیت در حالی است که تعداد خودروهای عرضه شده با پلاک سال ۹۳ در سطح بازار بسیار کم بوده و خودروسازان نیز این خودروها را با همان قیمت خودروهای پلاک ۹۲ عرضه می‌کنند.

در این زمینه یکی از فعالان بازار خودرو می‌گوید: اصولا دلالان و واسطه‌های بازار خودرو از هر فرصتی برای فریب خریداران و فروشندگان خودرو استفاده می‌کنند.

وی با بیان این‌که این افراد هنگام خرید و فروش خودرو سعی در ارزان خریدن و گران ‌فروختن به بهانه‌های واهی دارند، خاطرنشان می‌کند: عرضه پلاک سال ۹۳ نیز به محملی برای سوءاستفاده دلالان بازار خودرو تبدیل شده تا خودروهای با پلاک ۹۲ را در حالی که هنوز سال تمام نشده است با قیمت پایین‌تری خریداری کنند.

این فعال بازار خودرو ادامه می‌دهد: همین اقدامات دلالان باعث شده که بسیاری از فروشندگان خودرو ترجیح دهند که خودروی خود را بدون واسطه به مصرف‌کنندگان نهایی بفروشند و از عرضه خودروی خود در سطح نمایشگاه‌ها خودداری می‌کنند.

وی تصریح می‌کند: با این حال برخی اوقات مصرف‌کنندگان خودرو اصطلاحا پول لازم می‌شوند که در این شرایط دلالان و واسطه‌ها با آگاهی از شرایط فروشنده سعی می‌کنند به بهانه‌های مختلف خودروها را با قیمت پایین‌تری خریداری و مجددا به قیمت بالاتری به فروش برسانند.


منبع ایسنا


نظرات