1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام لیست جدید خودروهای سواری مجاز برای واردات

اعلام لیست جدید خودروهای سواری مجاز برای واردات

14 دی 1395
  • 2

پس از 1 روز وقفه وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش خودروهای وارداتی را مجددا فعال کرد. با تغییرات صورت گرفته نمایندگی‌های غیر مستقیم خودروسازان خارجی دیگر اجازه واردات خودرو نخواهند داشت.

 لیست جدید خودروهای سواری مجاز برای واردات اعلام شد

روز گذشته (دوشنبه) اعلام شد که وزارت صنعت، معدن و تجارت ثبت سفارش واردات تمام خودروهای سواری وارداتی را متوقف کرده است. منابع آگاه علت این تصمیم را دستورالعمل اخیر معاون اول رییس‌جمهوری با محوریت ساماندهی واردات و بازار ارز عنوان کردند که به دنبال‌ آن مقرر شد از واردات خودرو از سوی شرکت‌های نمایندگی غیر مستقیم جلوگیری به عمل آید.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، بعد از برخی اصلاحات و حذف برخی برندها (نمایندگی های غیر مستقیم خودروسازان خارجی) از سامانه ثبت سفارش واردات خودروهای سواری، این سامانه امروز (سه‌شنبه) مجددا فعال شده است.

بررسی تغییرات رخ داده در لیست خودروهای مجاز وارداتی نشان می‌دهد که ثبت سفارش واردات برندهای خودرویی که شرکت‌های واردکننده آنها موفق به اخذ نمایندگی مستقیم خودروسازان خارجی نشده‌اند، حذف شده است؛ از جمله این برندها می‌توان به بی‌ام‌و، اوپل، هوندا، آئودی، اشکودا و سئات اشاره کرد.

ثبت سفارش واردات برندهای رنو، دی‌اس، لکسوس، میتسوبیشی، ام‌جی، پورشه، تویوتا، ترامپچی، PGO CEVENNES، سانگ‌یانگ، گریت‌وال، نیسان و هیوندایی نیز در حال حاضر فعال است و شرکت‌های رسمی واردکننده این محصولات می‌توانند نسبت به ثبت سفارش و واردات اقدام کنند.

شنیده می‌شود علاوه بر برندهای یاد شده برخی واردکنندگان خودرو نیز در حال تمدید مجوز نمایندگی خود بوده و پس از آن به لیست خودروهای مجاز وارداتی اضافه خواهند شد.

لیست خودرو های سواری مجاز برای واردات در سال 1395:

 لیست جدید خودروهای سواری مجاز برای واردات اعلام شد

منبع:ایران جیب



نظرات

  • سعید سعید (14 دی 1395 ساعت 17:48)

    این معاون اول هم واسه خودش هی بخشنامه صادرمیکنه

  • ناشناس ناشناس (14 دی 1395 ساعت 14:45)

    و اینگونه، با حذف رقبای دیگر از صحنه ی روزگار، حلقه ی انحصار خودروسازان داخلی تکمیل می شود!!!