1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعلام نرخ جدید بنزین ۳۰ فروردین یا اول اردیبهشت

اعلام نرخ جدید بنزین ۳۰ فروردین یا اول اردیبهشت

18 فروردین 1393
  • 0

معاون اول رئیس جمهور گفت: بنزین و گازوئیل از کالاهایی هستند که در هر مقطعی بخواهیم مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا کنیم نرخ آن را یک شب پیش تر اعلام خواهیم کرد.

اسحاق جهانگیری در حاشیه همایش استانداران در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی از چه زمان آغاز می شود، افزود: اجرای قانون این مرحله آغاز شده است؛ نام نویسی داوطلبان دریافت یارانه از 20 فروردین آغاز می شود که تا 10 روز ادامه خواهد یافت و پس از آن نیز فرصتی ایجاد می شود تا افرادی که نتوانستند نام نویسی کنند ثبت نام کنند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره میزان سقف درآمدی برای دریافت یارانه ها گفت: مردم در 5 گروه درآمدی کمتر از 600 هزار تومان تا بیش از 2 و نیم میلیون تومان دسته بندی می شوند و دولت تلاش دارد در مرحله اول با اعتمادی که به مردم دارد کسانی که احساس می کنند یارانه ها نقشی در زندگی آنان ندارد انصراف دهند.

جهانگیری در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه قولی به مردم در سال 93 می دهید، افزود: آنچه خدا توان فکری و جسمی به اعضای دولت داده است حتما در طبق اخلاص می گذاریم و بخشی از مشکلات مردم را رفع می کنیم.

وی تاکید کرد: امسال حتما در زمینه رکود به سمت خروج خواهیم رفت و حتما رونق در اقتصاد کشور ایجاد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: حتما جمع زیادی از کسانی که شغلشان را از دست داده اند شاغل می شوند و جمعی از جوانان کشور مشغول کار خواهند شد.

جهانگیری گفت: امسال تورم حتما کاهش خواهد یافت و مردم از نظر اقتصادی در مقایسه با سال پیش وضع بهتری خواهند داشت.

ذخیره‌سازی بنزین ۴۰۰ تومانی در کارت سوخت

همزمان با آغاز شمارش معکوس برای افزایش قیمت بنزین به بیش از 1000 تومان، رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور از افزایش فروش بنزین آزاد در جایگاه‌ها خبر داد و اعلام کرد: اطمینان مردم از حفظ شدن ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌ها یکی از دلایل افزایش فروش بنزین 700 تومانی است.

شمارش معکوس برای افزایش قیمت بنزین در قالب اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها، مطابق با اظهار نظر مسئولان مختلف تدبیر و امید بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت های هوشمند سوخت تا اطلاع ثانوی نمی سوزد.

شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد و محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهور از جمله چهره‌های شاخص دولتی بوده‌اند که در طول چند هفته اخیر نسبت به حفظ سهمیه بنزین 400 تومانی ذخیره سازی شده در کارت‌های سوخت به مردم اطمینان داده و تاکید می‌کنند: دولت یک برنامه زمان بندی برای مصرف ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌ها تعریف خواهد کرد.

از سوی دیگر با توجه به قطعی شدن بهای قیمت بنزین به بیش از یکهزار تومان در ادامه بهار سال جاری، در طول هفته‌های گذشته متوسط فروش بنزین آزاد با قیمت 700 تومانی با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت به شدت افزایش یافته است.

ناصر رئیسی‌فرد درباره دلایل افزایش فروض بنزین با قیمت آزاد در سطح جایگاه‌های سوخت به ویژه کلانشهرهای کشور، گفت: به طور معمول از نیمه دوم هر ماه و با کاهش تدریجی ذخیره بنزین 400 تومانی کارتها میزان فروش بنزین آزاد با قیمت 700 تومان در جایگاه ها افزایش می یابد.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور با یادآوری اینکه در نیمه دوم هر ماه به طور متوسط میزان فروش بنزین آزاد حتی به 60 تا 70 درصد افزایش می‌یابد، گفت: حتی در روزهای پایانی اسفند ماه سال گذشته میزان فروش بنزین آزاد با افزایش قابل توجه‌ای در جایگاه‌ها همراه شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر میزان فروش بنزین آزاد حتی در مقایسه با ماه های گذشته با افزایش بیشتری همراه شده است، گفت: در حال حاضر حدود نیمی از فروش بنزین در جایگاه‌های شهرهای بزرگ با قیمت 700 تومانی انجام می شود.

رئیسی فرد، یکی از دلایل رشد فروش بنزین آزاد را اطمینان مردم از حفظ شدن ذخیره بنزین 400 تومانی کارت‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به شایعه افزایش قیمت بنزین به بیش از 1000 تومانی با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها مردم تمایل دارند که بنزین 400 تومانی کارت ها را ذخیره کنند.

رئیس کانون کارفرمایی جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور از اختلاف قیمت بنزین 400 تومانی با بنزین 1000 تومانی به عنوان یکی از دیگر از دلایل افزایش فروش بنزین آزاد در فروردین ماه یاد کرد و گفت: افزایش فروش بنزین آزاد در جایگاه‌های کلانشهرهای کشور محسوس است.




نظرات