1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. به زودی:ورود خودروهای به‌روز خارجی در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان

به زودی:ورود خودروهای به‌روز خارجی در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان

31 شهریور 1395
  • 5

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از ورود خودروهای به‌روز خارجی در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان به بازار خودرویی کشور در آینده‌ای نه چندان دور خبر داد.

حمیدرضا فولادگر گفت: براساس مذاکرات بین خودروسازان داخلی و برخی خودروسازان خارجی در آینده نه چندان دور در رده قیمتی زیر 30 میلیون تومان شاهد خودروهای به‌روز در بازار داخلی خواهیم بود اما زمان، برند و خودروساز تولیدکننده داخلی آن هنوز مشخص نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با فناوری پراید و پژو را از رده خارج دانست و گفت: کیفیت و فناوری پراید و پژو مربوط به 30 سال قبل است و قابل دفاع نیست و قطعا باید خودروهای به‌روز و در توان مالی طبقات متوسط در دسترس مردم قرار گیرد.

وی با یادآوری قرارداد ال 90 و افزایش 40 میلیون تومانی این خودرو با وجود تکلیف خودروساز به عرضه کمتر از 10 میلیون تومان آن، قیمت‌گذاری خودروهای جدید خارجی در رده زیر 30 میلیون تومان را تابع نظام عرضه و تقاضا و ضوابط قیمتی سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده و شورای رقابت دانست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نظام قیمت‌گذاری خودرو در کشور را نابسامان و دردسرساز توصیف کرد و افزود: خودروسازان همواره دلیل درخواست افزایش قیمت خودرو را نوسان در قیمت مواد اولیه و هزینه‌های سرباری تولید اعلام کرده‌اند و این مسئله به معضل بزرگی برای قیمت‌گذاری خودرو مبدل شده است.

فولادگر چاره پایان دادن به بگومگوهای قیمتی بین خودروسازان و متولیان خودرو را در اصلاح ساختار و خطوط تولید شرکت‌های خودروساز دانست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودروهای به‌روز در رده‌های قیمتی زیر 30 میلیون تومان، بین 50 تا 100 میلیون تومان و 100 میلیون تومان و به بالا هستند، همانطور که کشورهای توسعه یافته برای همه طبقات درآمدی خودروهای به‌روز و با کیفیت تولید می‌کنند.

منبع: ایران جیب



نظرات

  • مهدی مهدی (2 مهر 1395 ساعت 01:03)

    من مرده شما زنده.اگه یه ماشین زیر 30 م تومان اومد ایران من اسید قرقره می کنم.تنها چاره ایران اینه کل ایران منطقه آزاد بشه و صنعت کپی کاری به کیفیت خودرو ایران قطعه تولید کنند وسلام .یه راه حل دیگه ام به ذهنم رسید فقط بمب اتم میتونه ایرانو درست کنه .خخخخخ

  • sina sina (1 مهر 1395 ساعت 18:02)

    خدا کنه این دروغ راست باشه.............اگه پزو و سمند و دنا و هایما ی ضعیف چینی واز اون پراید و تیبا وبرلیانس ضعیف چینی و ال90 و....(سایپا و ایران خودرو )دست از انحصار بردارند شااااااااااااید بشه!!!!!

  • علی علی (1 مهر 1395 ساعت 17:46)

    خدا کنه اینطور بشه

  • asredade asredade (1 مهر 1395 ساعت 16:09)

    تو ایران حرفی زده میشه رسانه ایی میشه ولی موقع عمل معلوم نیس کی به کی . مثل ال 90 که قرار بود قیمت پیکان باشه . زیاد دل خوش نکنین ما قیمت زیر 30 میلیون خودرو جدید نداریم به اسم 30 میلیون میاد بعد مدتی به بهانه تحریم نرخ ارز میشه 60 میلیون.

  • بی نام بی نام (1 مهر 1395 ساعت 09:05)

    نیازی نیست شما و امسال شما برای بازار خودور تصمیم بگیرید، اگر دست از سر بازار خودور بردارید، و اجازه بدید مصرف کننده واقعا بتونه به گزینه های دیگه ای غیر از خودورسازهای بنجل ایرانی دست پیدا کنه همه مشکلات حل میشه، ولی افسوس که این بازار انحصاری الان فقط برای پر کردن جیب کسانی به کار میره که پشت همین کارخانه های داخلی و تولید داخلی پنهان شدند و مشغول چپاول دسترنج مردم هستند.