1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ورود خودروهای جدید به منطقه آزاد اروند

ورود خودروهای جدید به منطقه آزاد اروند

23 مهر 1393
  • 10

امسال خودروهای خاص زیادی وارد کشورمان شده و سهم مناطق آزاد از این واردات کم نبوده است. رشد مناطق آزاد در چند وقت اخیر در حال افزایش بوده و همین امر یکی از مهم‌ترین عوامل واردات زیاد خودروهای خاص به کشور شده است. در این میان علاقه‌مندان به خودروهای منطقه آزاد اروند هم ساکت ننشسته‌اند و خودروهای جدیدی را وارد کشور کرده‌اند. توجه داشته باشید که به دلیل نحوه متفاوت واردات و فروش خودرو، تمامی قیمت‌های ذکر شده به تومان حدودی بوده و قیمت دقیق خودروی موردنظر نیست. همچنین از وحید محمد‌پور جهت تهیه تصاویر تشکر می‌کنیم. در ادامه نگاهی کوتاه به خودروهای جدید منطقه آزاد اروند خواهیم داشت.

Ford Taurus Limited

قیمت: ۱۳۰ میلیون تومان


درست است که مناطق آزاد کشورمان پر شده از فورد تاروس و در هر شهری هم مدل گذرموقت آن قابل رویت است اما تاروس مورد نظر که در تصویر مشاهده می‌کنید تاروس Limited نام داشته و جزو گران‌ترین تاروس‌های وارد شده به کشور است. فورد مورد نظر ۳۵ هزار دلار قیمت دارد و تصویر آن در یکی از گردهمایی‌های دوستانه در منطقه آزاد اروند گرفته شده است. در این تصویر تاروس در کنار نیسان Z و فورد موستانگ دیده می‌شود که نمونه پلاک ملی هیچ کدام از خودروها در کشورمان موجود نیست. تاروس موردنظر از یک پیشرانه شش سیلندر Vشکل به حجم ۳٫۵ لیتر سود می‌برد که ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

فورد تاروس

Chevrolet Traverse

قیمت: ۱۲۰ میلیون تومان


این شاسی‌بلند متوسط آمریکایی حدود ۳۱ هزار دلار قیمت دارد و یکی از زیباترین شاسی‌بلندهای موجود برای خرید در مناطق آزاد است. تراورس که از سال ۲۰۱۳ به این شکل درآمده بعد از سایبربن و تاهو سومین شاسی‌بلند کمپانی شورولت محسوب می‌شود. تراورس علاوه بر منطقه آزاد اروند در دیگر مناطق آزاد کشور نیز موجود است. زیر کاپوت این شاسی‌بلند آمریکایی یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی به حجم ۳٫۶ لیتر قرار دارد که ۲۸۸ اسب‌بخار قدرت و ۳۸۸ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی تولیدی توسط پیشرانه شش سرعته اتوماتیک به همه چرخ‌ها منتقل شده و تراورس را در عرض ۸٫۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلو متر بر ساعت می‌رساند.

شورلت تراورس

Chevrolet Corvette C6

۱۲۰ تا ۱۷۰میلیون


کوروتی که در تصویر مشاهده می‌کنید شورولت کوروت C6 سفید رنگ اروند بوده و مدتی است که در خیابان‌های این شهر تردد می‌کند. در کنار این کوروت یک دستگاه شورولت کوروت C7 2014 آبی رنگ هم به تازگی توانسته پلاک منطقه آزاد اروند را دریافت کند. کوروت مورد نظر از یک پیشرانه هشت سیلندر خورجینی ۶٫۲ لیتری سود می‌برد که توانایی تولید ۴۳۰ اسب‌بخار قدرت و ۵۷۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. عقربه سرعت‌سنج کوروت در عرض ۴٫۵ ثانیه فاصله بین عدد صفر تا ۱۰۰ را طی می‌کند و حداکثر تا ۳۰۴ کیلومتر بر ساعت سرعت می‌گیرد. مدل پایه این خودرو حدود ۵۰ هزار دلار قیمت دارد.

شورلت کوروت

Nissan 350Z

قیمت: ۳۰ تا ۶۰ میلیون تومان


با اینکه سال ساخت نیسان ۳۵۰Z از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ میلادی است و خودروی جدیدی محسوب نمی‌شود اما با این حال باز هم جذابیت دارد. دلیل این جذابیت خصوصیات منحصربه‌فرد این خودرو در انجام حرکات دریفت بوده و دلیل دیگر، تعداد محدود آن در مناطق آزاد است. نیسان Z مورد نظر علاوه بر این خصوصیات که دارد از رنگ آبی اقیانوسی نیز سود می‌برد که آن را بیش از پیش جذاب کرده است. نیسان ۳۵۰Z مجهز به یک پیشرانه شش سیلندر ۳٫۵ لیتری است که ۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۶۳ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اگر گیربکس شش سرعته دستی را برای این خودرو سفارش دهید می‌توانید صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۵٫۸ ثانیه بپیمایید. قیمت مدل ۲۰۰۸ این خودرو در حال حاضر حدود ۱۶ هزار دلار است!

نیسان

Rang rover Sport

برای فروش موجود نیست


از جدیدترین و خاص‌ترین خودروهایی که به تازگی در این منطقه رویت شده می‌توان به رنجروور اسپرت ۲۰۱۴ اشاره کرد. رنجروور اسپرت وارد شده به این منطقه به رنگ مشکی بوده و با پلاک گذرموقت در خیابان‌های این شهر رویت شده است. اما تعداد نسبتاً زیادی از نسل جدید رنجروور وارد کشورمان شده که یکی از آن‌ها متعلق به این استان است. نسل جدید رنجروور اسپرت در مدل پایه ۶۲ هزار قیمت داشته و قوی‌ترین مدل آن یعنی SVR به یک نیروگاه هشت سیلندر خورجینی پنج لیتری مجهز است که به کمک سوپرشارژر ۵۵۱ اسب‌بخار قدرت و ۶۸۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت به تمام چرخ‌ها را به عهده داشته و شتاب صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن تنها 4.7 ثانیه است!

رنجروور

Bentley Continental GT

برای فروش موجود نیست


بنتلی کانتیننتال GT نارنجی رنگی که مدتی پیش وارد این منطقه شد را می‌توان میهمانی چند روزه برای این منطقه دانست. چون گفته می‌شود این بنتلی بعد از ترخیص از گمرک راهی تهران شده و اکنون در پایتخت به سر می‌برد. به هر حال هر چه که بوده این خودرو مدتی را در منطقه آزاد اروند به سر برده است. کانتیننتال GT به یک پیشرانه هشت سیلندر‌V شکل مجهز شده که چهار لیتر حجم دارد. این پیشرانه به کمک توربو شارژر ۵۰۷ اسب‌بخار قدرت در ۶۰۰۰ دور در دقیقه و ۶۶۰ نیوتن‌متر گشتاور در ۱۷۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند که به وسیله گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به چهارچرخ خودرو منتقل می‌شود.

کانتیننتال GT تنها ۴٫۸ ثانیه زمان لازم دارد تا سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر تا ۳۰۳ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد که برای یک خودروی 2.3 تنی ارقام قابل قبولی است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودروی انگلیسی در هر ۱۰۰ کیلومتر 8.8 لیتر بوده و در هر کیلومتر ۲۴۶ گرم گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. بد نیست بدانید قیمت پایه این کوپه لوکس انگلیسی حدود ۱۷۸ هزار دلاربوده وتا ۲۱۸ هزار دلار بالا می‌رود.بنتلی کانتیننتال مدل کانورتیبل هم دارد که به GTC معروف است.



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 02:00)

    آقای وحید محمد‌پور من بشخصه بابت این گزارش زیبا و مفید از شما تشکر میکنم.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 02:00)

    منطقه های آزاد مخصوصا اروند دارن خیلی زود رشد میکنن.

  • محمدماجد محمدماجد (25 مهر 1393 ساعت 21:21)

    خیلی نازن خدایی

  • یوونتوس یوونتوس (23 مهر 1393 ساعت 23:47)

    باور نکردنیه ماشین 306 اسب بخاری رو بتونی با 30-40 میلیون بخری!

  • آفرین آفرین (23 مهر 1393 ساعت 19:05)

    قیمت ها با دلار بالا و گمرکی کمرشکن می شود

  • امین امرایی امین امرایی (23 مهر 1393 ساعت 12:12)

    خداییش نگا قیمتا بکنید.یه کوروتحدود 170 میلیونه اونوقت ما باید بااین پول یا آکورد بخریم یا تینا بااون ریخت مسخرشونو قدرت کمشون!!!!!!! ای خدا ......

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (23 مهر 1393 ساعت 10:28)

    کاش تمام ایران ازاد باشه ....... حداقل حداقل چهره شهرهامون زیباتر میشه!!!!!!

  • متین محمدنظر متین محمدنظر (23 مهر 1393 ساعت 10:16)

    رنجروورم آرزوست

  • میلادحسنی میلادحسنی (23 مهر 1393 ساعت 08:36)

    چقدر قیمتاش از منطقه آزاد انزلی ارزون تره

    ای بی اس ای بی اس (23 مهر 1393 ساعت 12:15)

    چون اینا مستقیم وارد بندر خرمشهرمیشن و اینجا اغلب مردم خودشون میرن دبی ماشینو میخرن میارن تو منظقه که ازدبی خریدن به تنهایی 10 میلیون از قیمتو کم میکنه