1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سمند و 405 و 206 و تندر در لیست پر تقاضا ترین خودروها

سمند و 405 و 206 و تندر در لیست پر تقاضا ترین خودروها

15 اردیبهشت 1394
  • 1

رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل با بیان اینکه بازار خرید و فروش خودرو راکد است، گفت: مردم منتظر نتایج توافقات لوزان هستند و در مقایسه با سال گذشته میزان خرید و فروش نزدیک به صفر است.

غلامحسین قاسمیان در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: در بخش خودروهای خارجی اصلا فروش نداریم ولی در برخی خودروهای ارزان‌تر مثل پراید خرید و فروش کمی صورت می‌گیرد.

قاسمیان افزود: در حال حاضر خودروهایی با قیمت پایین مثل پراید و پس از آن سمند، پژو 405 , 206 و تندر90 در مقایسه با دیگر خودروها تقاضا دارند.

تعیین مالیات معیار مشخصی ندارد

وی مشکل مالیات بردرآمد را از مواردی عنوان کرد که برای واحدهای صنفی مشکل ساز شده است، چون تعیین مالیات معیار مشخصی ندارد و ممیزی که برای تعیین مالیات به سوپرمارکت یا واحد فروش پوشاک می‌رود همان کارشناس برای تعیین مالیات واحدهای این صنف هم اقدام می کند که تخصص لازم را در این زمینه ندارد، همین موضوع باعث شده مالیات های ناعادلانه ای برای صنف ما تعیین شود.

رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه و فروشندگان اتومبیل با اشاره به مالیات بر ارزش افزوده گفت: واحدهای این صنف مالیات بر ارزش افزوده را از مشتری دریافت نمی‌کنند و مجبورند این مالیات را از کمیسیون خود به دولت پرداخت کنند، این هم موضوعی است که آن‌ها را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که علیرغم غیرقانونی بودن پارک خودروهای نمایشگاه‌ها در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌ها هنوز شاهد پارک خودروها در این محل‌ها هستیم، یادآور شد: چندین بار به مالکان این صنوف نسبت به برطرف کردن سد معبر هشدار داده ایم و بنرهای اطلاع‌رسانی نصب و بروشورهایی نیز میان صنوف توزیع شده است تا نسبت به برطرف کردن سد معبر در خیابان‌ها و پیاده‌روها اقدام کنند و اگر موردی در این زمینه دیده شود، برخورد قانونی خواهیم کرد.



نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (15 اردیبهشت 1394 ساعت 16:41)

    سمند و 405 و 206 و تندر؟چیز دیگه هم میمونه؟نکنه توقع دارن پیکان هم جزو لیست باشه؟