1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گران ترین خودروهای بازار ایران

گران ترین خودروهای بازار ایران

14 بهمن 1393
  • 2

بعد از ممنوعیت واردات خودروهای با حجم پیشرانه بیش از 2500 سی‌سی دیگر هیچ خودروی میلیاردی در بازار موجود نیست. البته نه اینکه کلاً خودروی میلیاردی در بازار نباشد. نه. خودروی میلیاردی هنوز هم هست اما همه آن‌ها همان خودروهای میلیاردی قبل از ممنوعیت هستند که اکنون نیز در نمایشگاه‌های سطح شهر به چشم می‌خورند. منظور ما این است که دیگر هیچ نمایندگی در ایران نیست که خودروی میلیاردی جدید بتواند وارد کند و بفروشد.

اکنون وضعیت بازار خودرویی کشورمان به چهار سال پیش برگشته. یعنی زمانی که گران‌ترین خودروی جدید موجود در بازار قیمتش بیش از 500 میلیون تومان نبود. در حال حاضر نیز همه خودروهای موجود، زیر 500 میلیون تومان قیمت دارند. در این گزارش 14 خودروی گران قیمت بازار را به همراه قیمت‌های نمایندگی‌شان معرفی می‌کنیم.

نکته جالب در این لیست غیبت محصولات مرسدس‌بنز است. با این که مرسدس‌بنز در ایران نمایندگی دارد و خودروهای زیر 2500 آن زیاد است اما فعلاً هیچ مرسدس‌بنزی توسط ستاره ایران در کشورمان به فروش نمی‌رسد ( لازم به ذکر است که به زودی محصولات جدید مرسدس‌بنز توسط ستاره ایران وارد بازار خواهد شد) اما در مقابل رقیب دیرینه آن یعنی BMW سکان گران‌ترین خودروهای ایران را به دست گرفته است.

Volvo V40

 گران ترین خودروهای بازار ایران

در حال حاضر ولوو V40 عنوان گران‌ترین هاچ‌بک بازار را با خود یدک می‌کشد. این هاچ‌بک زیبای سوئدی که توسط افرا موتور در ایران عرضه می‌شود از یک پیشرانه پنج سیلندر ۱۹۸۴ سی‌سی سود می‌برد که ۲۱۳ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این هاچ‌بک اروپایی ۶٫۹ ثانیه بوده و بر عکس لکسس CT یک هاچ‌بک سریع محسوب می‌شود. ولوو V40 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۵ لیتر بنزین می‌سوزاند. V40 از طراحی زیبا و ایمنی بسیار بالایی بهره‌مند بوده و قیمت آن۲۷۰ میلیون تومان است.

Lexus ES250

 گران ترین خودروهای بازار ایران

لکسس ES250 سدان متوسط زیرمجموعه لوکس ساز تویوتا بوده و توسط ایرتویا در ایران عرضه می‌شود. قیمت این خودرو توسط ایرتویا ۳۰۰ میلیون تومان اعلام شده و ارزان‌ترین سدان لکسس در ایران است. ES250 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۲۴۹۴ سی‌سی سود می‌برد که توانایی تولید ۱۸۴ اسب‌بخار را دارد. این سدان ژاپنی ۹٫۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که زمان زیادی برای یک خودروی لوکس به نظر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی ES250 7.9 در هر ۱۰۰ کیلومتر است. ب‌ام‌و سری ۵ رقیب جدی ES در ایران به حساب می‌آید.

Lexus IS250

 گران ترین خودروهای بازار ایران

با اینکه IS کوچک‌تر از لکسس ES است اما قیمتش در بازار کشورمان بیشتر از آن است! این سدان لوکس جمع و جور در کشورمان ۳۱۰ میلیون تومان قیمت دارد که ۱۰ میلیون تومان گران‌تر از برادر بزرگ‌تر خود است! همچنین این خودرو در نمایشگاه‌های سطح شهر تا ۳۳۰ میلیون تومان هم قیمت دارد.IS250 از یک پیشرانه شش سیلندر Vشکل سود می‌برد که توانایی تولید ۲۰۴ اسب‌بخار را دارد. این سدان ژاپنی ۸ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹٫۸ لیتر بنزین می‌سوزاند که مصرف خیلی بالایی برای یک سدان جمع و جور است. رقیب این سدان در ایران ب‌ام‌و سری ۳ است.

Volvo XC60

 گران ترین خودروهای بازار ایران

یک وایکینگ دیگر در میان گران‌ترین خودروهای بازار قرار دارد. ولوو XC60 با قیمت ۳۱۱ میلیون تومانی که دارد عنوان گران‌ترین خودروی ولوو را در ایران از آن خود کرده است. این شاسی بلند متوسط از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۹۶۹ سی‌سی سود می‌برد که ۲۴۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. BMW X3 رقیب جدی این شاسی بلند در بازار است. مصرف سوخت این شاسی بلند سوئدی تنها ۶٫۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و آن را به یک شاسی بلند کم مصرف بدل کرده است. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت XC60 7.2 ثانیه اعلام شده است.

Lexus GS250

 گران ترین خودروهای بازار ایران

لکسسGS250 به همراه لکسس IS250 تنها خودروهای موجود در بازار کشورمان هستند که از پیشرانه شش سیلندر سود می‌برند. البته پیشرانه‌های شش سیلندری که حجمشان بیشتر از ۲۵۰۰ سی‌سی نیست! GS250 از یک پیشرانه شش سیلندر خورجینی ۲۵۰۰ سی‌سی سود می‌برد که ۲۰۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. GS عنوان حجیم‌ترین پیشرانه بازار را به خود اختصاص داده و در کلاس سدان لوکس بزرگ قرار دارد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودروی لوکس ژاپنی ۸٫۶ ثانیه بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی ۸٫۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. قیمت GS250 در حال حاضر ۳۵۰ میلیون تومان است.

BMW X1 28i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

BMW X1 هفتمین خودروی گران قیمت بازار است هفت رتبه اول این رده‌بندی به خودروهای BMW اختصاص دارد. X1 در کلاس شاسی‌بلندهای کوچک لوکس قرار داشته و در حال حاضر مدل ۲۸i M Package آن که گران‌ترین مدل بوده ۳۶۸ میلیون تومان است. این SUV که توسط پرشیاخودرو (نمایندگی فروش و خدمات BMW در ایران) عرضه می‌شود نمونه‌های ارزان‌تری هم دارد. زیر کاپوت X1 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۹۹۷ سی‌سی قرار دارد که به کمک توربو شارژر ۲۴۵ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این شاسی بلند چابک تنها ۶٫۴ ثانیه بوده و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷٫۲ لیتر است.

BMW 428i Gran Coupe

 گران ترین خودروهای بازار ایران

BMW سری ۴ جدیدترین BMW بازار بوده و به همراه X4 به تازگی وارد ایران شده‌اند. گران‌ترین مدل سری ۴ را می‌توان ۴۲۸i Gran Coupe M Package دانست. این خودروی تازه‌وارد بر چسب قیمت ۴۱۵ میلیون تومانی خودرو و نمونه کوپه آن نیز برای خرید موجود است. سری ۴ گرن کوپه از پیشرانه مورد استفاده در X1 28i سود می‌برد. این خودروی باواریایی تنها ۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت این خودرو مانند شتابش باورنکردنی بوده و در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶٫۳ لیتر بنزین می‌سوزاند!

BMW Z4 28i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

عنوان گران‌ترین رودستر بازار در دستان این کوسه باواریایی است. رودستر به خودروهایی گفته می‌شود که دو نفره بوده و دارای سقف سخت جمع‌شونده باشند. Z4 اکنون تنها رودستر بازار ایران بوده و بهترین مدل آن که Z4 28i M Package است ۴۲۰ میلیون تومان قیمت دارد. شاید باورتان نشود اما Z4 با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که دارد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در عرض ۵٫۵ ثانیه طی می‌کند. شتابی که برای بسیاری از خودروهای شش سیلندر دست‌نیافتنی است! علاوه بر این Z4 را می‌توان یک اسپرت کم مصرف دانست که در هر ۱۰۰ کیلومتر ۶٫۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

BMW 328i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

همه BMWهای موجود در این لیست از پیشرانه‌های چهار سیلندر خطی ۱۹۹۷ سی‌سی مجهز به توربوشارژر سود می‌برند که توانایی تولید ۲۴۵ اسب‌بخار را دارد. سری ۳ نیز از این قاعده مستثنأ نبوده و در مدل ۳۲۸i M Package خود به این پیشرانه بی نظیر مجهز است. ۳۲۸i از حالت سکون برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها ۵٫۹ ثانیه زمان نیاز داشته و مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی ۶٫۳ لیتر است. در حال حاضر برای خریدن یک دستگاه ۳۲۸i M Package باید ۴۲۰ میلیون تومان بپردازید.

BMW 528i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

سری ۵ را باید دومین خودروی گران قیمت ایران و گران‌ترین سدان موجود در بازار دانست. این سدان متوسط لوکس که توسط پرشیا خودرو عرضه می‌شود در بهترین مدل خود شاهد قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی است. البته در نمایشگاه‌های سطح شهر تا ۴۹۰ میلیون تومان نیز بر چسب قیمت خورده است. جدی‌ترین رقیب سری ۵ یعنی مرسدس‌بنز Eکلاس اکنون توسط نمایندگی خود عرضه نمی‌شود و همین باعث شده تا E250 در حال حاضر تا ۵۳۰ میلیون تومان نیز در بازار آزاد خرید و فروش شود. ۵۲۸i M Package شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۶٫۲ ثانیه طی کرده و ۶٫۱ لیتر در هر صد کیلومتر بنزین می‌سوزاند.

BMW X3 28i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

X3 یکی از قدیمی‌ترین عضوهای بازار خودروهای لوکس کشورمان بوده و هیچ‌گاه نتوانسته بود مانند برادر خود سری ۵ به چنین رتبه و مقامی دست پیدا کند. X3 در بالاترین مدل خود قیمتی برابر با سری ۵ داشته و اکنون با قیمت ۴۵۰ میلیون تومانی که دارد عنوان دومین خودروی گران قیمت بازار را با خود یدک می‌کشد. البته این خودرو مانند سری ۵ در بازار آزاد تا ۴۹۰ میلیون تومان هم قیمت خورده است. تنها خودرویی که توانسته بود از نظر فروش با X3 رقابت کند لکسس RX بود که به دلیل پیشرانه حجیمش دیگر نمی‌تواند در بازار کشورمان باشد. X3 28i M Package در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین مصرف کرده و در عرض ۶٫۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

BMW X4 28i

 گران ترین خودروهای بازار ایران

X4 در حال حاضر در بهترین مدل خود یعنی X4 28i M Package قیمت ۴۷۰ میلیون تومانی را تجربه می‌کند. رقیب جدی X4 پورشه ماکان بوده که به تازگی توانسته مجوز واردات را دریافت نماید. البته لازم به ذکر است نمایشگاهداران محترم قبل از ورود این خودرو به ایران آن را به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان پیش فروش می‌کنند! X4 در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷ لیتر بنزین می‌سوزاند و عقربه سرعت شمار آن در عرض ۶٫۴ ثانیه فاصله بین صفر تا ۱۰۰ را طی می‌کند.



نظرات

  • سلطان ماکسیما سلطان ماکسیما (14 بهمن 1393 ساعت 18:35)

    من یادمه چندسال پیش بنز 100 میلیون بود

  • آفرین آفرین (14 بهمن 1393 ساعت 07:10)

    خودروهای زیر صد و دویست یکشبه میلیارد شدن و دیگه دست ما بهشون نمیرسد ، مثل یک گنجشک که روی زمین نشسته و من پاورچین پاورچین به آن نزدیک شدم تا دستم را دراز کردم بگیرم یکم پرید و رفت روی شاخه بالای درخت نشست جاییکه هرگز دست من . . . . ،