1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. معرفی 10 خودروی گران‌قیمت و خاص در ایران

معرفی 10 خودروی گران‌قیمت و خاص در ایران

5 آبان 1393
  • 8

این روزها وقتی پا به خیابان‌های پایتخت می‌گذاریم. شاهد تردد خودروهای لوکس و سوپراسپرت زیادی در سطح شهر هستیم و یا به عبارت دیگر می‌توان گفت کمتر اتفاق می‌افتد هنگامی که در حال تردد در سطح شهر هستیم شاهد چنین خودروهایی نباشیم. این در حالی است که قیمت تمام شده این خودروها در بازار داخلی کشور نجومی و سرسام‌آور است اما با این حال همچنان شاهد افزایش روزافزون قیمت و تعداد آنها هستیم. باتوجه به ممنوعیت واردات خودروهای دارای حجم موتور بالاتر از ۲۵۰۰ سی‌سی احتمال این می‌رود که حتی شاهد افزایش قیمت خودروهای موجود در بازار باشیم.

چند سالی است که بحث قیمت خودروهای لوکس و آنچنانی و سوپراسپرت در بین مردم بسیار داغ است آنها به رغم تحریم ها و ممنوعیت واردات همچنان شاهد ورود بزرگان دنیای خودرو از سراسر دنیا به کشور هستند.

در این گزارش به بررسی اجمالی پیرامون برخی از این خودروهای لوکس که در پایتخت وجود دارند، پرداخته‌ایم. باتوجه به اینکه اخیراً شاهد ورود سوپراسپرت‌ها به صورت گذرموقت هستیم اما با این حال، به سراغ 10 خودروی پرطرفدار و البته لوکس و گران قیمت که دارای پلاک ملی هستند و به صورت رسمی وارد کشور شده‌اند رفته‌ایم.

مرسدس‌بنز S500 مدل ۲۰۱۴

کاخ متحرک، لقبی که برازنده مرسدس‌بنز S500 است. کمپانی مرسدس‌بنز با رونمایی از آخرین مدل S انقلابی در صنعت خودروسازی به پا کرد و برای رقیبان خود خط و نشان جدی کشید. طراحی خیره‌کننده اس‌کلاس هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند. نسبت به نسل قبلی با شکوه‌تر، چابک‌تر و بدنه‌ای عضلانی‌تر دارد. قلب تپنده S500 از یک موتور هشت سیلندر خورجینی Vشکل با حجم موتور ۴۶۶۳ سی‌سی تشکیل شده و حداکثر توان خروجی ۴۴۵ اسب‌بخار دارد که نیرو را توسط گیربکس هفت سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد. قیمت مرسدس‌بنز S500 در ایران حدوداً یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است. البته لازم به ذکر است که مدل وان ادیشن حدود دو میلیارد تومان است.

مازراتی کوآترو پورته مدل ۲۰۱۴

مازراتی برند فوق لوکس ایتالیایی است. از زمانی که وارد ایران شد و پا به خیابان‌های کشورمان گذاشت با هجمه‌ فراوانی از خودروهای لوکس پورشه، بنز و ب‌‌ام‌و همراه شد و همان‌طور که انتظار می‌رفت از آن استقبال نشد. کوآترو پورته جدید با موتورهای شش سیلندر دو توربو با حجم سه لیتر و یا هشت سیلندر ۸/۳ لیتری قابل انتخاب است. موتور ۸/۳ لیتری خورجینی با اتکا به همین توربین‌ها قادر است نیروی ۵۳۰ اسب‌بخار تولید کند که این نیرو شتاب صفر تا صد ۷/۴ ثانیه را برای این سدان فوق لوکس به ارمغان می‌آورد. این در حالی است که کوآترو پورته از کمبود فضای داخلی کابین و تجهیزات الکترونیکی در مقابل سدان‌های آلمانی رنج می‌برد و در مقابل خودرویی اسپر‌ت‌تر و تند و تیزتر از آنهاست. لذا یک جایگزین مناسب برای شاهان آلمانی خواهد بود. قیمت این نیزه‌دار لوکس در ایران حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

پورشه پانامرا توربو مدل ۲۰۱۴

پانامرا اولین خودروی سواری چهاردرب پورشه است که در سال ۲۰۰۹ پس از سال‌ها انتظار معرفی شد. این خودرو یک سدان با قابلیت‌های کاملاً اسپرت است به طوری که مدل توربوی آن توانست عنوان سریع‌ترین سدان پیست نورنبرگ را از کادیلاک CTS-V بگیرد. پانامرای توربو از یک موتور هشت سیلندر با حجم موتور ۴۸۰۶ سی‌سی با توان ۵۰۰ اسب‌بخار بهره می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ این سدان تند و تیز ۲/۴ ثانیه است که این زمان پانامرای توربو را به سریع‌ترین سدان لوکس ایران تبدیل کرده است. قیمت این مدل حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

هیوندای سنتینیال مدل ۲۰۱۳

تا سال ۱۹۹۹ تملک یک خودروی سدان لوکس تنها در انحصار ثروتمندان بود و افراد عادی در حسرت خرید چنین خودرویی به سر می‌بردند تا اینکه کمپانی هیوندای با تولید و عرضه اکوس (سنتینیال) این حلقه انحصاری را شکست و آروزی بسیاری از افراد را برآورده ساخت. در واقع هدف از تولید سنتینیال عرضه کردن خودرویی با فضای بزرگ و لوکس اس‌کلاس مرسدس‌ با قیمتی معادل Eکلاس بود که لازم به ذکر است هیوندای در این عرضه ناموفق بوده است. سنتینیال در واقع همان جنسیس با ابعاد بزرگ‌تر و مرفه‌تر است زیرا پلت‌فرم استفاده شده در آن همان پلت‌فرم جنسیس است. سنتینیال به صورت استاندارد با موتور هشت سیلندر خورجینی پنج لیتری و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود. استفاده از این پیشرانه، سدان لوکس کره‌ای را با قدرت ۴۲۹ اسب‌بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر به پیش می‌راند. قیمت این مدل از هیوندای در بازار کشور حدود ۴۰۰ میلیون تومان می‌باشد.

ب‌‌ام‌و ۷۵۰i مدل ۲۰۱۳

کمپانی ‌ب‌‌ام‌و از سال ۱۹۷۷ اقدام به تولید خودروی لوکس و مجلل سری هفت کرد و تاکنون پنج نسل از آن را تولید کرده است. سری هفت ب‌‌‌ام‌و نهایت امکانات لوکس، فضای داخلی گسترده، لذت سواری و البته قیمت بالا را معنا می‌کند. مدل ۷۵۰i از پیشرانه‌ای هشت سیلندر با حجم ۴۳۹۵ سی‌سی با توان ۴۰۷ اسب‌بخار و گشتاور در ۶۰۰ نیوتن‌متر بهره می‌گیرد. این مدل پس از پانامرای توربو پرقدرت‌ترین خودروی وارداتی به کشور محسوب می‌شود. مدل اس‌کلاس مرسدس‌بنز همواره رقیب بی‌‌ چون وچرای سری هفت بوده است. قیمت این خودرو نیز حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گزارش شده است.

لکسوس LS460 مدل ۲۰۱۴


لکسوس LS460 تقریباً همان چیزی است که از یک سدان لوکس انتظار می‌رود. تولید LS460 از سال ۱۹۸۹ شروع شده و تاکنون پنج نسل از آن تولید شده است. این مدل اوج هنر لکسوس را به علاقه‌‌مندانش می‌نمایاند. عملکرد و توان LS460 همانند یک خودروی اسپرت است و با توجه به قیمت مناسب‌تر نسبت به رقبای آلمانی خود گزینه مناسبی برای خرید یک خودروی لوکس و مجلل است. LS460 چهارچرخ متحرک با داشتن یک موتور ۶/۴ لیتری V8 می‌تواند ۳۶۰ اسب‌بخار نیرو و ۴۷۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. قیمت این مدل در ایران حدود ۵۶۰ میلیون تومان است.

مرسدس‌بنز ML350 مدل ۲۰۱۴

ML350 نماد هنر و قدرت مرسدس‌بنز است. کمپانی مرسدس‌بنز در طراحی ML350 به گونه‌ای عمل کرده که این قدرت چنان آرام احساس شود که لذت رانندگی آرام و بی‌دغدغه از یاد نرود. چهره‌ای عضلانی و قدرتمند این اس‌یووی چشم هر بیننده‌‌ای را خیره خود می‌کند. ML350 که با سیستم انتقال قدرت هفت سرعته و گیربکس توربو دیزل همراه با موتور شش سیلندر ۵/۳ لیتری عرضه می‌شود، قادر به تولید نیرویی معادل ۲۴۰ اسب‌بخار خواهد بود که این نیرو ML350 را ظرف مدت ۳/۶ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. قیمت این اس‌یووی مجلل در بازار داخلی بین ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان است.

پورشه کاین توربو مدل ۲۰۱۴

کمپانی پورشه اصالتاً یک اسپرت‌ساز است حتی اگر خودرویی مانند کاین تولید کند. کاین که پرفروش‌ترین مدل پورشه است یک خودروی کاملاً خانوادگی اما با مشخصه‌های اسپرت محسوب می‌شود. در حال حاضر دو مدل شش و هشت سیلندر در ایران موجود است که بازار بسیار متلاطمی دارند و قیمت آن روز به روز در حال افزایش است. قلب تپنده این اس‌یووی از موتور هشت سیلندر ۳۲ سوپاپ با حجم موتور ۴۸۰۶ سی‌سی و جعبه‌دنده هشت سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک PDK تشکیل شده است که قادر به تولید نیرویی معادل ۵۵۱ اسب‌بخار خواهد بود. این نیرو می‌تواند کاین دو تنی را ظرف مدت ۷/۴ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. قیمت این مدل در بازار حدود یک میلیارد تومان است.

مرسدس‌بنز CL500 مدل 2014


مرسدس‌بنز CL در کلاس خودروهای گرند تورر (کوپه لوکس) جای می‌گیرد. به گفته بسیاری از کارشناسان CL مدل کوپه Sکلاس می‌باشد زیرا CL روی پلت‌فرم Sکلاس اتاق کوتاه تولید می‌شود. به عبارت دیگر CL برای افرادی که می‌خواهند امکانات و لذت سواری Sکلاس را در قالب یک کوپه سوپرلوکس و اسپرت تجربه کنند گزینه کاملاً مناسبی است. پیشرانه CL همانند پیشرانه S500 بوده و از یک موتور هشت سیلندر با حجم ۴۶۶۳ سی‌سی که قادر به تولید ۴۳۰ اسب‌بخار است بهره می‌گیرد. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر این مدل ۹/۴ ثانیه بوده و قیمت این مدل در ایران حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

‌ب‌‌ام‌و ۶۵۰i مدل 2014

باز هم شاهکاری دیگر از کمپانی نام‌آشنای ب‌‌ام‌و این بار در قالب سری شش. کوسه‌ وحشی باواریایی که با چهره‌ای خشن‌تر و قدرتمندتر پا به عرصه گذاشت. در این تغییر که از نسل دوم به نسل سوم سری شش است ۳۹ میلی‌متر به عرض و ۷۴ میلی‌‌متر به طول آن اضافه شده است که این امر ابهت این کوپه اسپرت را دوچندان می‌کند. کاپوت کشیده و کابین متمایل به عقب این خودرو باعث شد‌ه‌اند تا سری شش همچون نگینی در صدر محصولات ب‌‌ام‌و بدرخشد.۶۵۰i به لطف موتور هشت سیلندر خورجینی با حجم موتور ۴۴۰۰ اسب‌بخار و دو توربو شارژ قادر خواهد بود ظرف مدت ۷/۴ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.میزان مصرف سوخت ترکیبی در این مدل ۱۵ لیتر می‌باشد که این میزان با توجه به موتور هشت سیلندر خورجینی قابل چشم‌پوشی است. با توجه به این نکات و امکانات فراوان و کیفیت بالای سری شش استقبال چندانی از مدل‌های کوپه و کروک آن به دلیل قیمت بالای آن نشد اما همچنان در صدر کوپه‌های محبوب، اسپرت و جوان‌پسند باقی مانده است. قیمت این مدل در بازار ایران حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌باشد.



نظرات

  • آتنا ابراهیمی آتنا ابراهیمی (6 شهریور 1395 ساعت 15:53)

    بسیار عالی بود

    ALI RTY ALI RTY (2 دی 1395 ساعت 19:55)

    سپاس از توجهتون

  • سایوکان سایوکان (6 آبان 1393 ساعت 00:15)

    اگر از درامد حلال اینارو میخرن که نوش جانشون...اگر نه که با این ماشینها فقط دارن زودتر خودشون رو به جهنم میرسونن...

  • یوونتوس یوونتوس (5 آبان 1393 ساعت 21:33)

    قیمت هیوندای سنتینیال با قیمت بقیه ماشینا هم خونی نداره ها!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (5 آبان 1393 ساعت 14:20)

    داغونم کرد........

  • مکمل مکمل (5 آبان 1393 ساعت 11:33)

    این مقاله صرفا جهت بهم ریختن روح و روان کاربران است..اگر احیانا پراید سوار میشوید از خواندن ادامه مطلب به شدت خودداری نمایید!!!

  • محمدماجد محمدماجد (5 آبان 1393 ساعت 08:04)

    ماشین های خداتومانی میزدین جالب تر بود

  • میلادحسنی میلادحسنی (5 آبان 1393 ساعت 07:36)

    خوش بحال صاحباشون....در آمد ها همه نجومی و پول خرید ماشینم نجومی