1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. سقف وام خودرو افزایش می یابد؟

سقف وام خودرو افزایش می یابد؟

7 مهر 1393
  • 11

در پی تصویب تغییر سقف وام خودرو و خرید کالا در کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی پیشنهاد افزایش وام خودرو به 12 میلیون تومان و کالا به 7 میلیون تومان به شورای پول و اعتبار رفته است.

از مدت ها قبل بانک مرکزی در پی گرانی کالا و خودرو و کم ارزش شدن وام های فعلی به فکر افزایش سقف وام های خرید کالا و خودرو افتاد.هر چند زمان بررسی های بانک مرکزی برای تغییر سقف وام خودرو و خرید کالا طولانی شد اما سرانجام کمیسیون اعتبارات بانک مرکزی گزارشی را در این خصوص آماده و به شورای پول و اعتبار ارسال کرد.

در این گزارش پیشنهاد بانک مرکزی برای تغییر و افزایش سقف وام های خرید کالا و خودرو به سیاست گذاران پولی و بانکی قید شده بود و بناست شورای پول و اعتبار بعد از انجام بررسی های تخصصی به تصمیم مشترکی در اینباره برسد.

بانک مرکزی پیشنهاد داده است که سقف وام خودرو از 7 میلیون فعلی به 12 میلیون تومان و وام خرید کالا از 4 میلیون فعلی به 7 میلیون تومان افزایش یابد.

البته این خبر مورد تایید عبدالناصر همتی رئیس شورای هماهنگی بانک‌های دولتی نیز است؛ وی گفت: صحبت اینکه وام خودرو از 7 میلیون به 12 میلیون تومان برسد مطرح است؛ البته بنده اینها را شنیده ام و این موارد در بانک مرکزی در حال بررسی است.

وی با بیان اینکه پیشنهاد افزایش وام خرید کالا از 4 میلیون به 7 میلیون تومان مطرح است، تصریح کرد: هنوز البته بخشنامه ای به بانک‌ها ابلاغ نشده است و مشورتی با ما نکرده اند هر چند امیدواریم از بانک ها هم نظر خواهی کنند.

همتی با تأکید براینکه موافق افزایش وام خرید کالا و خودرو است، گفت: وام خودروی هفت میلیونی الان کاربرد ندارد چراکه دیگر کسی نمی تواند با این وام خودرو بخرد ولی 12 میلیون تومان حداقل 50-60 درصد قیمت خودرو می شود.

به گزارش تسنیم، هم اکنون سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است و نرخ سود آن طبق تعرفه بانکها در عقود مبادله ای محاسبه می شود. البته قبلاً مسئولان بانک مرکزی از احتمال 2 برابر شدن وام خودرو خبر داده بودند.

گفتنی است که در حالی هنوز سقف وام خودرو 7 میلیون تومان است که پیش از این با این میزان وام، متقاضی خرید خودروی داخلی می توانست، 70 درصد هزینه خرید خودروی پراید را تامین کند اما با افزایش نرخ هایی که در بازار خودرو اتفاق افتاده است، با این وام تنها می توان حدود 10 تا 20 درصد هزینه خرید یک خودرو مانند پراید یا تیبا که ارزان ترین خودروهای داخلی هستند را پرداخت کرد.




نظرات

  • جوانلو جوانلو (7 مهر 1393 ساعت 21:29)

    ای بابا، چرا بعضی ها ناشکری می کنند، شما این وام رو بگیر عزیز برادر، بعد برو باهاش یه ال ایی دی، یه تبلت، یه لب تاپ، یه گوشی موبایل بخر، خوب، آفرین، بعد با همه اینا که گفتم بیا تو سایت CAR.ir و عکس هر ماشینی رو خواستی تماشا کن. لذت ببر. اینا وام دادن واسه این که من گفتم. اگه کسی پیشنهاد بهتری داره بگه

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (9 مهر 1393 ساعت 18:33)

    با شما موافقم دوست من . همین که وام دادن باید شاکر هم بود. چون اگه نمیدادن میخواستن چیکار کنن... خخخخخ

  • بهشی بهشی (7 مهر 1393 ساعت 20:35)

    خیلی خوبه دیگه لا12 میلیون میشه لاستیکای ی ماشین خوبو خرید

  • حسین موسوی حسین موسوی (7 مهر 1393 ساعت 20:15)

    وام که دوبرابر میشه سود و کارمزدش 4 برابر میشه.خود بانک نزول می خوره بعد میگن نزول حرامه.والا نزول کنی ارزون تر پات در میاد تا وام بگیری.

  • حامدمیت حامدمیت (7 مهر 1393 ساعت 19:09)

    نه من نمی تونم اینا قبول کنم نمی دونم چی بخرم لطفا کمک کنید

  • پسرتنها پسرتنها (7 مهر 1393 ساعت 19:05)

    روزگاره غریبیهههه

  • تنبور تنبور (7 مهر 1393 ساعت 15:15)

    خیلی لطف کردین !!!!! واقعا ممنون !!!!!!!! همه غافلگیر شدیم :)))

  • یوونتوس یوونتوس (7 مهر 1393 ساعت 12:38)

    آخه با 7 تومن 12 تومن چه ماشینی میشه خرید. ندن سنگین تره که.

    پسرتنها پسرتنها (7 مهر 1393 ساعت 19:06)

    همه جا هستی هاااا :))))
    اگه راست میگن یه مسول بیاد تو سایت ما ببنذیمش به توپ

  • اریا رحمانی اریا رحمانی (7 مهر 1393 ساعت 12:27)

    وام درست ولی سودش چی

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (7 مهر 1393 ساعت 12:23)

    خیلی خوبه که بانک مرکزی پیشنهاد داده که سقف وام خودرو از 7 میلیون فعلی به 12 میلیون تومان و وام خرید کالا از 4 میلیون فعلی به 7 میلیون تومان افزایش یابد. خدایا ازت ممنونیم.