1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. دستورالعمل جدید ضوابط فروش خودرو

دستورالعمل جدید ضوابط فروش خودرو

8 آبان 1393
  • 7

دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور تدوین شده و در انتظار اقدام وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تایید و ارسال به هیات دولت برای تصویب نهایی و اجرا به سر می‌برد. تحویل ندادن خودروهای فروخته شده در موعد مقرر و یک طرفه بودن متن قراردادهای فروش خودرو به ضرر مشتریان، یکی از انتقادات اصلی مصرف‌کنندگان از شرایط فروش خودرو در کشور است.

در این زمینه در روند بازنگری آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در کشور، دستورالعمل شرایط و ضوابط فروش خودرو در کشور نیز تدوین شده است.در این دستورالعمل ضوابطی در زمینه شرایط تحویل خودرو برای واردکنندگان و تولیدکنندگان خودرو تدوین شده و با اجرایی شدن این دستورالعمل زمینه بسیاری از تخلفات خودروسازان و واردکنندگان خودرو در زمینه شرایط فروش و تحویل خودرو، از میان خواهد رفت.

در این شرایط براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، بازنگری آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و همچنین دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور از چند ماه پیش به پایان رسیده و در چند ماه اخیر در انتظار تایید وزیر صنعت، معدن و تجارت و ارسال آن به هیات دولت به سر می برد.

در صورت تایید محمدرضا نعمت زاده و ارسال متن بازنگری شده آیین نامه حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو هیات دولت، دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور نیز اجرایی خواهد شد.

یک مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که امیدواریم هر چه زودتر آیین نامه و دستورالعمل مربوطه هیات دولت ارسال شود خاطرنشان می‌کند: با تصویب هیات دولت و اجرایی شدن آیین نامه جدید حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شاهد افزایش رضایت مشتریان از فرآیندهای فروش و خدمات پس از فروش خودرو در کشور خواهیم بود.

به گفته وی، با اجرایی شدن دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور، تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ملزم به اصلاح متن قراردادهای فروش خود براساس ضوابط در نظر گرفته شده در این دستورالعمل هستند.

این مقام مسوول در وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار می‌کند که حداکثر تا پایان سال جاری شاهد تصویب نهایی آیین‌نامه جدید قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و همچنین دستورالعمل ضوابط و شرایط فروش خودرو در کشور باشیم.



نظرات

  • آفرین آفرین (16 آبان 1393 ساعت 10:41)

    خیلی ممنون که فکر مردم هستید تا حالا کجا بودید و تکلیف مردم که فعلا کلاه سرشان رفته چیست

  • خداوردی خداوردی (9 آبان 1393 ساعت 14:32)

    فکری به حال کسانی که ثبت نام کرده اند و خودرو خود را تحویل نکرفته اند بکنید

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (8 آبان 1393 ساعت 16:04)

    اخه کدوم قول اینها سر موعود عملی شد که بخواد این چندمیش باشه

  • جرمی جرمی (8 آبان 1393 ساعت 14:13)

    چرا میگویید تا پایان سال ، باید بگویید تا پایان ماه. بر طبق گفته ،این قوانین برای رفاه حال مصرف کنندست ، کسی که به دولت برای خرید هرگونه خودرو مالیات میدهد، انوقت تصویب واجرا چنین قانونی که برای اولین بار در طی تاریخ تولید و فروش خودرو برای رفاه حال مصرف کننده سرتاپا متضرر میباشد، حواله میشود به سال اینده.!!!

  • حاج رسول حاج رسول (8 آبان 1393 ساعت 13:25)

    طی چند سال گذشته از این دستورالعملها و ضوابط بسیار دیدیم اما در عمل شرایط به نفع مصرف کننئه تغییر نکرده

  • علی فلاحت علی فلاحت (8 آبان 1393 ساعت 10:18)

    وای بمیرم چه قدر این سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده چه قدر به فکر مردمه واقعا خجالت کشیدم از بس که این سازمان به فکر ما هست

  • محمدماجد محمدماجد (8 آبان 1393 ساعت 00:11)

    دستور تا اجراشه من مردم