1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جزئیات واریز آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی سال92

جزئیات واریز آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی سال92

30 بهمن 1392
  • 4

همزمان با بایگانی افزایش قیمت بنزین به 1050 تا شب عید آخرین سهمیه بنزین 400 تومانی خودروهای شخصی در سال 92 امشب واریز می‌شود ضمن آنکه با اجرای فاز دوم ساماندهی سهمیه بنزین کارت‌های سوخت، سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها از امشب به سهمیه عادی تبدیل می‌شود.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که پس از ثبت رکوردهای جدید مصرف بنزین در هفت ماهه نخست سالجاری، مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی از نیمه پائیز سالجاری روندی نزولی را در پیش گرفته است.

از اینرو هر چند در ایام نوروز و حتی شهریورماه مصرف بنزین ایران رکوردهای 90 تا 100 میلیون لیتری در روز را برای نخستین بار ثبت کرد اما هم اکنون متوسط مصرف بنزین کشور به حدود 68 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است.

پیش بینی‌ها حاکی از آن است که متوسط مصرف روزانه بنزین کشور هم تا اواسط اسفند ماه به سیر نزولی خود ادامه دهد که با توجه به تثبیت قیمت و سهمیه‌های بنزین، مردم و خودروسواران از روزهای ابتدایی زمستان با کاهش مصرف بنزین 400 تومانی، به نوعی ذخیره‌سازی بنزین با قیمت نیمه یارانه‌ا‌ی را در کارت‌های سوخت برای نوروز 93آغاز کرده‌‌اند.

آمارهای رسمی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاکی از آن است که ذخیره بنزین نوروز 93، با 700 میلیون لیتر افزایش نسبت به سال گذشته به یک میلیارد و ٥٠٠میلیون لیتر رسیده است.

در همین حال مصطفی کشکولی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران از آغاز ذخیره‌سازی بنزین نوروزی مردم در انبارها و مخازن ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی کشور خبر داده است.

سهمیه بنزین اسفند امشب واریز می‌شود

به گزارش مهر، آخرین سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای زمستان تا ساعت 24 بامداد امشب چهارشنبه 30 بهمن ماه به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.

برای آخرین ماه امسال هر لیتر بنزین نیمه یارانه‌ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می‌شود ضمن آنکه 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.

در اسفند ماه سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

بنزین 1050 تومانی تا شب عید بایگانی شد

هفته جای مذاکراتی بین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، انجمن جایگاه داران، شهرداری ها و برخی از نهادها به منظور اماده باش برای افزایش قیمت بنزین از ابتدای اسفند ماه سالجاری برگزاری شد.

بیژن حاج محمدرضا رئیس انجمن جایگاهداران سوخت کشور در گفتگو با مهر با اشاره به نشست ویژه روز یکشنبه هفته جاری شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان تهران با جایگاهداران برای افزایش احتمالی قیمت بنزین از اول اسفند ماه سال جاری، اعلام کرد: علاوه بر جایگاه‌ها، شهرداری‌ها و برخی نهادهای دیگر برای افزایش احتمالی قیمت بنزین در آماده باش هستند.

بر این اساس پیش بینی ها حاکی از آن بود که دولت عزم خود را برای عرضه بنزین با دو نرخ جدید 1050 و 700 تومانی از نخستین روز اسفند ماه سال جاری جزم کرده است.

با این وجود پس از تائید و تکذیب‌های فراوان، سرانجام افزایش قیمت بنزین تا پایان سال به تعویق افتاد و براساس گفته اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، قیمت بنزین در سال 92 افزایش نمی یابد.

از اینرو دست کم تا شب عید پرونده افزایش قیمت بنزین به عنوان پرطرفدارترین فرآورده نفتی کشور در دولت تدبیر و امید بایگانی شده است.

کدام خودروها امشب سهمیه بنزین نمی‌گیرند

به گزارش مهر، طرح جدید ساماندهی سهمیه‌های ویژه بنزین خودروها و موتورسیکلت‌ها آغاز شده است که در فاز اول اجرای این طرح از ابتدای دی ماه سهمیه بنزین خودروهای و متورسیکلت‌های فرسوده حذف شد ضمن آنکه اجرای فاز دوم ساماندهی سهمیه ویژه بنزین خودروها از بامداد امشب یکم اسفند ماه اجرایی خواهد شد.

حسین هاشمی معاون ستاد سوخت با بیان اینکه مطابق با گزارش سازمان بازرسی کل کشور تعدادی از خودروهای آژانس مسافربری در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده اما سهمیه ویژه بنزین دریافت می کنند، گفت: مطابق با فراخوان انجام شده سهمیه ویژه آن دسته از خودروهای آزانس مسافربری که در طرح ساماندهی ثبت نام نشده اند از یکم اسفند ماه قطع خواهد شد.

این مقام مسئول با اعلام اینکه ابتدای اسفند سالجاری سهمیه بنزین ویژه این دسته از خودروها به سهمیه بنزین خودروهای شخصی تبدیل می‌شود، اظهار داشت: همچنین سهمیه ویژه خودروهای موسسات آموزش رانندگی به سهمیه بنزین خودروهای شخصی معادل 60 لیتر در ماه تبدیل می‌شود.

از اینرو سهمیه ویژه بنزین حدود 26 هزار دستگاه خودروی وابسته به موسسات آموزش رانندگی به سهمیه عادی 60 لیتری خودروهای شخصی تبدیل شده است.

در حال حاضر بنزین به صورت 2 نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می‌شود.

با این وجود پیش بینی می‌شود از بهار سال آینده برای نخستین بار پای بنزین 1000 تومانی به جایگاه‌های سوخت کشور باز شود.




نظرات

  • sepideh sepideh (3 اسفند 1392 ساعت 09:00)

    بیچاره قشر کم درآمد همیشه مشکل دارن

  • مهدی مهدی (1 اسفند 1392 ساعت 09:40)

    نمیدونیم . قسم حضرت عباس باوور کنیم یا دم خروس .
    یکبار میگن که افزایش بنزین در سال 93 میباشد و الان اعلام میکنند که شب عید .
    در هرصورت پولدارها لذت میرند
    بنابراین باید بذای تورم وحشتناک خودمان رو آماده کنیم

  • علیرضا علیرضا (30 بهمن 1392 ساعت 20:01)

    با سلام . ان دسته افرادیکه ماهاست سهمیه سوختشان استفاده نکرده اند و به قولی بنزین ماهیانه خود را ذخیره کرده اند مشکلی برایشان بوجود نمی آید ؟ یعنی بنزین داخل کارتشان از بین نمیرود ؟ ممنون

  • raha raha (30 بهمن 1392 ساعت 19:10)

    واو مرسی که یاد آوری کردین برم تا نسوخته