1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی از آن کدام برندهاست؟

بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی از آن کدام برندهاست؟

2 تیر 1395
  • 0

نیم نگاهی به حجم واردات خودروهای مختلف به ایران در سال 94 نشان می‌دهد که کره‌ای‌ها توانسته‌اند بیشترین سهم بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود بزنند. به گونه‌ای که سه برند کره‌ای در ایران به تنهایی توانسته‌اند 60 درصد از بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود ثبت کنند.

کره ای ها  بازار خودروی ایران

بعد از کره‌ای‌ها طبق آمار موجود ژاپنی‌ها توانسته‌اند با 17 درصد سهم خودروهای وارداتی به ایران را به نام خود ثبت کنند، این در حالی است که به نظر می‌رسد چین کشور دوست دوران تحریم ایران سهم بیشتری را تصاحب می‌کند اما نارضایتی مردم ایران از کیفیت خودروهای این کشور موجب شده تا با وجود تنوع بسیار زیاد خودروهای چینی در ایران اما این کشور سهم کمتری را به نام خود ثبت کند اما ناگفته پیداست که مونتاژ خودروهای چینی- ایرانی در سهم بازار چینی‌ها از ایران محاسبه نمی‌شود و به این جهت است که کشور چشم بادامی سهم کمتری را در این ارزیابی به نام خود ثبت کرده است.

بر این‌اساس چینی‌ها با دو برند وارداتی خود توانسته‌اند ٥درصد این بازار را به نام خود بزنند؛ سهمی که برند اروپایی بی‌ام‌دبلیو در سال ٩٤، به تنهایی کسب کرده است و این برند هم توانسته است 5 درصد بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود ثبت کند. یار دیگر دوران تحریم ایران یعنی رنو هم با مابقی تولیدات خود که به‌صورت وارداتی به ایران آمده‌اند، در سال 94 هفت درصد را کسب کرده است و در همین حال باقی برندهای وارداتی هم 4 درصد باقی مانده بازار را تصاحب کرده‌اند.

در همین حال آمار دو ماهه سال جاری هم نشان می‌دهد که بازهم کره‌ای‌ها صدرنشین واردات خودرو به ایران بوده‌اند و توانسته‌اند در این مدت 32 درصد بازار را به نام خود بزنند. ژاپنی‌ها هم همگام با کره‌ای این بازار را برای خود حفظ کردند و 26 درصد بازار خودروهای وارداتی ایران را به نام خود زدند. رنو یار دوران تحریم ایران نیز با افزایش تصاحب بازار خودروهای وارداتی در دو ماه ابتدای سال به تنهایی 20 درصد بازار را به دست آورد. این آمار نشان می‌دهد که سایر برندها 12 درصد باقی مانده را در اختیار داشته‌اند.

کره ای ها  بازار خودروی ایران

منبع: اعتماد



نظرات