1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. گوگرد موجود در بنزین ایران چقدر است؟

گوگرد موجود در بنزین ایران چقدر است؟

29 مهر 1394
  • 0

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: در 50 روز که پالایشگاه اراک به دلیل تعمیرات بسته بود مقدار گوگرد سوخت توزیع شده از ppm50 بالاتر رفت اما با رفع مشکل، میزان گوگرد به حد مجاز کاهش یافته است.

عباس کاظمی در خصوص ادعای افزایش گوگرد در سوخت توزیعی در تهران، اظهار داشت: در ماه های اردیبهشت و خرداد که این پالایشگاه برای اورهال (تعمیرات اساسی) بسته شده بود، مقدار گوگرد موجود در بنزین اندکی افزایش یافته بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر سوخت توزیع شده در تهران و پنج کلانشهر کشور طبق تعهد با استانداردهای یورو4 توزیع می شود و میزان گوگرد آنها کمتر از ppm5 است.

کاظمی با بیان آنکه در تهران و کرج روزانه حدود 16 میلیون لیتر بنزین یورو 4 توزیع می شود که از همه استانداردهای لازم برخودار هستند، اضافه کرد: گازوییل توزیع شده در تهران، مشهد، کرج، اصفهان و اراک نیز یورو 4 است و میزان گوگرد آن در حد مجاز قرار دارد.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا ضمن تشریح تازه ترین نتایج پایش کیفیت سوخت بنزین و دیزل تهران، گفت: به منظور پایش کیفیت سوخت توزیعی شهر تهران در بهار و تابستان امسال تعداد 10 نمونه سوخت بنزین و 5 نمونه سوخت دیزل توسط شرکت کنترل کیفیت هوای تهران جمع آوری شد و محتوای بنزن، گوگرد و عدد اکتان در نمونه های بنزین و همچنین محتوای گوگرد و عدد ستان در نمونه های دیزل بررسی شد.

وحید حسینی درباره نتایج این بررسی ها، افزود: نتایج بررسی ها نشان می دهد که محتوای بنزن موجود در نمونه های بهار و تابستان بنزین باحد استانداردهای یورو 4 یعنی1 درصد حجمی مطابقت داشته است. در صورتی که محتوای گوگرد بنزین سوپر فصل تابستان در چهار نمونه از پنج نمونه در حد استاندارد قرار داشت و آن یک مورد نیز تا حد زیادی به استاندارد یورو 4، یعنی50 میلی گرم در لیتر نزدیک بود. این در حالی است که مقدار گوگرد نمونه های بنزین یورو 4 تابستان و نمونه های بنزین بهار (سوپر و یورو 4) فراتر از حد استاندارد و در جاهایی حتی به دو برابر حد مجاز رسیده است.



نظرات