1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. ایران بیش از 1300 اتوبوس از اسکانیا می خرد

ایران بیش از 1300 اتوبوس از اسکانیا می خرد

25 بهمن 1395
  • 0

شرکت سوئدی اسکانیا برای تحویل 1350 اتوبوس به اصفهان و چهار شهر دیگر با ایران توافق همکاری امضا کرده است.

اسکانیا در سایت این شرکت اعلام کرده که اولین سری اتوبوس‌ها تا پایان سال 2017 میلادی در ناوگان حمل و نقل به کار گرفته خواهد شد. هزار اتوبوس دیگر هم با فاینانس مالی یک شرکت دیگر خریداری خواهد شد.

ایران بیش از 1300 اتوبوس از اسکانیا می خرد

بیژن زنگنه وزیر نفت، از شرکت اسکانیا خواسته که برای تولید اتوبوس‌های گازسوز در ایران سرمایه‌گذاری کند. شرکت اسکانیا می‌گوید قصد دارد در نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری با ایران همکاری گسترده‌تر داشته باشد. این پیش‌توافق در تهران و با حضور نخست‌وزیر سوئد، وزیر تجارت این کشور، استاندار اصفهان، مدیرعامل اسکانیا و شریک ایرانی این موسسه امضا شد.

اسکانیا یکی از چند شرکت و موسسه تجاری است که دیروز مدیران آنها همراه نخست وزیر سوئد به ایران رفتند و قراردادهایی امضا کردند.

اولین سفر رسمی استفان لوون در مقام نخست وزیر سوئد به ایران، امید شرکت‌های تجاری این کشور را برای گسترش تعاملات اقتصادی با ایران افزایش داده است.

رهبر معظم انقلاب دیروز در دیدار با آقای لوون گفته بود "سوئد در چشم ما کشور خوش‌نامی است."

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده بود که سطح روابط دو کشور می‌تواند بیشتر شود. ایشان از نخست‌وزیر این کشور خواسته بودند که مانند سایر کشورهای اروپایی نباشد و به نحوی عمل کند که "توافق‌ها صرفا به روی کاغذ باقی نماند."

ایران یکی از ده خریدار عمده اتوبوس‌های اسکانیا در جهان است.

شرکت عقاب افشان، شریک تجاری اسکانیا در ایران بوده و از سال 1381 توزیع و مونتاژ محصولات اسکانیا در ایران را به عهده داشته است. دو سال پیش اوایل تابستان ۱۳۹۳ نیروی انتظامی کشورمان به دلیل انتشار گزارش‌هایی درباره "حوادث متعدد" برای این اتوبوس‌ها در مسیرهای بین شهری، خواستار جمع‌آوری این وسایل نقلیه شد.

آن زمان مدیرعامل اسکانیا در ایران این اتهام‌ها را رد کرده و گفته بود که اتوبوس‌های این شرکت ایمن است و خریداران به گفته او "اتوبوس‌ها را دستکاری کرده‌اند که این موضوع منجر به حوادث مختلف شده است."

دیروز، 23 بهمن ماه، جز شرکت اسکانیا، ولوو و اریکسون و چند بانک و شرکت دیگر سوئدی هم با ایران سند همکاری امضا کردند.

منبع:ایران جیب



نظرات