1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1394

جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1394

16 فروردین 1394
  • 0

محمدابراهیم امین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیرو اعلام افزایش مبلغ دیه به میزان 10 درصد درسال 94 توسط رئیس قوه قضاییه بیمه مرکزی هماهنگی‌هایی را با دولت، آقای طیب نیا وزیر اقتصاد و سندیکای بیمه‌گران انجام داد.

وی اضافه کرد: از آنجایی که سیاست‌های دولت درسال 93 منجر به کاهش تورم به کمتر از 16 درصد شد و همچنین سیر نزولی افزایش قیمت‌ها اثرات خود را نشان داد، صنعت بیمه در همراهی مردم و دولت تصمیم گرفت علی رغم افزایش میزان دیه حق بیمه‌ها را به میزان سال قبل اعلام کند.

رئیس کل بیمه مرکزی هدف ثبات حق بیمه شخص ثالث در سال 94 را کمک به دولت در راستای اجرای سیاست‌های کنترل تورم اعلام کرد و افزود: اما از آنجایی که سرمایه بیمه نامه‌ها افزایش می‌یابد و مبنای رسیدگی در پرونده‌های قضایی سقف بیمه نامه شخص ثالث است از همه آنها که بیمه نامه آنها تمام نشده خواهش می‌کنیم الحاقیه شخص ثالث را دریافت کند.

امین با بیان اینکه بیمه نامه کامل برای شخص ثالث درسال جاری 220 میلیون جانی در ماه حرام و 5.5 میلیون مالی است، افزود: مردم در سال جاری برای دریافت الحاقیه بیمه نامه شخص ثالث پولی به شرکت های بیمه پرداخت نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: دیه از ابتدای سال ابلاغ شد و از امروز جدول حق بیمه ها توسط بیمه مرکزی ابلاغ می‌شود؛ بنابراین مردم از زمان ابلاغ حق بیمه‌ها می‌توانند نسبت به دریافت الحاقیه اقدام کنند.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین از رند شدن حق بیمه ‌ها در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدام از این جهت انجام شده تا مردم راحت‌تر حق بیمه خودروهای مختلف را پرداخت کنند.

امین همچنین با بیان اینکه هدف از دریافت الحاقیه پرداخت پول نیست، گفت: چون بیمه نامه کامل شخص ثالث 220 میلیون جانی و 5.5 میلیون مالی است مردم با دریافت الحاقیه سرمایه 200 میلیون جانی را به 220 میلیون افزایش خواهند داد.

 جدول نرخ بیمه شخص ثالث در سال 1394



نظرات