1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش آنچنانی قیمت خودرو در سال جدید منطقی نیست

افزایش آنچنانی قیمت خودرو در سال جدید منطقی نیست

27 خرداد 1396
  • 0

رئیس شورای رقابت گفت: امسال نرخ تورم پایینی داشتیم و نرخ بخشی هم پایین خواهد بود به همین دلیل اگر افزایشی هم باشد افزایش آنچنانی در قیمت خودروها نخواهیم داشت.

رضا شیوا درباره قیمت گذاری خودروها افزود: هر ساله تا پایان اردیبهشت این کار انجام می شد اما امسال به خاطر انتخابات ما آن را عقب انداختیم.

 امسال افزایش آنچنانی قیمت خودرو منطقی نمی باشد

وی ادامه داد: وزارت صنعت درخصوص کیفیت خودروها اطلاعات لازم را امروز به ما ارائه داده و ما تا دو هفته دیگر تکلیف این مسئله را هم مشخص می کنیم.

رئیس شورای رقابت درخصوص قیمت خودروهای جدید ساخت ایران افزود: کارخانه باید قیمت پیشنهادی و مشخص این خودروی جدید را ارائه دهد تا شورای رقابت با بررسی همه جوانب قیمت آن را ارائه دهد.

شیوا ادامه داد: اگر خودروی مذکور در رنج قیمتی که شورای رقابت دستورالعمل تنظیم قیمت را صادر کرده قرار نگیرد آزاد است و می تواند رقابت کند.

وی درخصوص قیمت پژو 2008 گفت: قیمت این خودرو در حال بررسی است اما هنوز کارخانه قیمت پیشنهادی خود را ارائه نکرده است.

برای رفع بیکاری باید موانع کسب و کار از بین برود

رئیس شورای رقابت گفت: اگر بخواهیم در کشور رشد داشته باشیم و بیکاری را مهار کنیم و همچنین تولید افزایش پیدا کند باید موانع رونق کسب و کار را از بین ببریم.

درباره جریمه وزارت بهداشت افزود: در جلسات قبل شورا، مجوز داروخانه ها بررسی شده بود و در آیین نامه مجوزها دو ماده 4 و 15 وجود دارد که اشاره دارد به خاطر اشباع بازار و مسئله فاصله و جمعیتی نباید مجوز ارائه شود.

وی ادامه داد: در صورتی که به اعتقاد ما برای رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی باید جلوی هر دلیلی را که مانع مجوز دادن شود، بگیریم.

رئیس شورای رقابت افزود: هر فردی در صورتی که شرایط تخصصی و فنی کار و حرفه ای را دارا باشد می تواند مجوز کسب و کار را دریافت کند و ما به دلیل اشباع بازار نمی توانیم از ارائه مجوز سر باز بزنیم.

شیوا گفت: ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم که باید ماده 4 و 15 را برای رونق کسب و کار حذف کند اما وزارت بهداشت این اقدام را انجام نداد و با حضور شاکیان در جلسه گذشته به این نتیجه رسیدیم که بالاترین مقام وزارتخانه را طبق ماده 61 قانون اساسی اصل 44 جریمه کرده تا دیگر این اتفاق نیفتد.

وی ادامه داد: این مقام وزارتخانه را یک میلیارد ریال جریمه کردیم و این اتفاق در گذشته برای هیچ وزارتخانه نیفتاده اما افراد حقیقی و حقوقی دیگر به خاطر تخلفات جریمه شده بودند.

شیوا با اشاره به اینکه شورای رقابت درخصوص کسب و کار کوتاه نمی آید گفت: اگر بخواهیم تولید رونق پیدا کند باید راه مجوز دادن از انحصار گروهی خارج شود و در خصوص داروخانه ها اعتقاد داریم که اگر تعدادشان بیشتر شود هیچ صدمه ای به کشور نمی زند.

وی افزود: افزایش تعداد داروخانه ها باعث رشد و توسعه و رونق کشور می شود و مردم به خاطر خرید از داروخانه مجبور نیستند که فاصله طولانی را بروند.

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: وزارت بهداشت با بهانه ای که فاصله باید رعایت شود و بازار کشش ندارد مجوز لازم را ارائه نکرد و جریمه شد اما به اعتقاد ما در اقتصاد اگر رقابت باشد و هر داروخانه ای که کارآیی بالاتری داشته باشد و خدمات بهتر و با کیفیت تری بدهد در بازار می ماند و داروخانه هایی که خدمات بدتری دارند خود به خود از بازار خارج می شوند.

شیوا گفت: کشور هیچ راهی برای خروج از رکود ندارد مگر اینکه موانع کسب و کار را از بین برده و به کسانی که می خواهند در جهت تولید گام بردارند مجوز ارائه کند.

وی افزود: هر کسی که شرایط فنی و تخصصی را دارد باید مجوز لازم را دریافت کند و اشباع بازار نباید بهانه ای برای مجوز ندادن باشد.



نظرات