1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با مجوزهای خاص

واردات خودروهای بالای 2500 سی سی با مجوزهای خاص

29 فروردین 1395
  • 0

رئیس کل گمرک ایران گفت: وارادت خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی فقط براساس مجوزهای خاص و برای امور دیپلماتیک از جمله سفارتخانه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در زمینه خودرو مصوبه جدیدی نداشتیم افزود: بر اساس مصوبه دولت، ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی به کشور به جز در موارد مجوزهای خاص، همچنان ممنوع است.

رئیس کل گمرک با اشاره به افزایش تعرفه واردات گروه 10 کالایی گفت: حمایت از تولید داخل همواره در دستور کار دولت قرار دارد و البته این نوع حمایت هم روش‌های خاص خود را طلب می‌کند و تعرفه‌ها باید به گونه‌ای وضع شود که مبارزه با قاچاق نیز صورت گیرد. البته ابزار حمایت از تولید داخل، جلوگیری از واردات نیست.

کرباسیان افزود: یکی از اصلی ترین اقدامات ما در حمایت از تولید داخل، سرعت بخشیدن به تامین نیازهای کارخانجات و تولید کشور و مواد وارداتی است که هزینه آن به مصرف کننده برمی گردد.

وی اضافه کرد: از طریق پرداخت الکترونیک، نظام ارزش گذاری و ترخیص در حد اقل زمان سعی کردیم تولیدکنندگان در زمان مناسب به کالاهای خود دسترسی داشته باشند.

کرباسیان گفت: علاوه بر پذیرش ضمانت نامه برای پرداخت حقوق دولت، مقرر کردیم فعالان اقتصادی با نگهداری بخشی از کالاها در گمرک و ترخیص بقیه کالاها بتوانند چرخ تولید را به حرکت درآورند.

وی افزود: درخواست کردیم تشکل ها فهرست فعالان مجاز اقتصادی را به گمرک ارائه کنند تا این فعالان مواد مورد نیاز خود را در حداقل زمان از گمرک ترخیص و به عنوان معتمد ما و با کمترین تشریفات به امر صادرات اقدام کنند.

رئیس کل گمرک گفت: با 24 ساعته کردن فعالیت گمرکات، ارزیابی در محل کارخانه، پذیرفتن ضمانت نامه برای کالاهایی که باید عوارض شان پرداخت شود و ورود موقت مواد اولیه برای تولید کالاهای صادراتی با یک برابر ضمانت حقوق گمرکی همچنین دسترسی به اسناد، کمک کردیم تا صادرات رونق گیرد.

کرباسین افزود: روزانه از طریق سایت گمرک آمار صادرات واردات و ترانزیت با تفکیک نوع کشور قید می شود.

وی ادامه داد: سال گذشته 42 و نیم میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و 41 و نیم میلیارد دلار هم واردات داشتیم که نشان می دهد تراز تجاری ما مثبت بوده است.

کرباسیان گفت: کف حقوق گمرکی 4 درصد و سقف آن 140 درصد برای گروه 10 است.

وی در خصوص نگهداری داروها در گمرک و ترخیص آنها افزود: با هماهنگی سازمان غذا و دارو اقداماتی صورت گرفته تا ترخیص داروها در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود البته اولویت ما ترخیص دارو با حداقل اسناد است که امیدواریم امسال عملیاتی شود.



نظرات