1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. رنو ، تهدیدی برای امپراطوری هیوندای کیا و تویوتا در ایران

رنو ، تهدیدی برای امپراطوری هیوندای کیا و تویوتا در ایران

28 مهر 1395
  • 0

کل واردات انجام شده در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 20 میلیارد و 300 میلیون دلار شده و سهم خودرو در این حجم بالای مالی زیر 5 درصد بوده است.

فرهاد احتشام زاد رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، با بیان این مطلب و با اشاره به سهم 94 درصدی اعضای این انجمن در واردات خودرو به کشور گفت: متاسفانه بر خلاف گفته قانون، در هیچ کدام از تصمیم گیری هایی که به واردات خودرو مربوط می شود از مشورت انجمن واردکنندگان خودرو استفاده نمی شود!

وی ادامه داد: ما 30 عضو داریم که در بین آنها 20 نماینده رسمی برندهای معتبر نیز حضور دارند و با توجه به تجربه و اطلاعاتی که در مورد بازارهای خودرو داریم و همچنین ارتباطی که بین ما و شرکت های مادر تولید کننده خودرو وجود دارد می توانیم به دولت و وزارت صنعت در اتخاذ تصمیمات درست کمک کنیم.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد آمار واردات در 6 ماهه ابتدایی سال 95 گفت: 32هزار و 428 دستگاه خودرو به ارزش 850 میلیون دلار و از نظر تنوعی 56 مدل خودرو در این مدت وارد کشور شده که بیش از 2 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی برای دولت در پی داشته است.

وی میزان تولید داخلی در مدت 6 ماه را بیش از 530 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و افزود: نسبت خودروهای وارداتی به خودروهای تولیدی در داخلی چیزی در حدود 6 درصد بوده است و پیش بینی ما از واردات در نیمه دوم سال 95 نشان می دهد که این سهم کاهش پیدا خواهد کرد.

احتشام زاد تاکید کرد: امسال در حدود 60 هزار دستگاه خودرو وارد خواهد شد و بدین ترتیب سهم خودرو در سبد وارداتی ایران را به 4.25 درصد می رساند.

وی ادامه داد: از نظر کشورهایی که واردات خودرو از طریق خاک آنها صورت گرفته است، امارات، چین و کویت رتبه های اول تا سوم را دارند و البته حجم واردات از کویت نسبت به دو کشور اول بالا نیست.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در مورد سهم برندهای خودرویی از واردات سال جاری گفت: همچنان هیوندای، کیا و تویوتا در صدر جدول واردات خودرو به کشور قرار دارند اما برندهای رنو و لکسوس در سال جاری رشد بسیار خوبی در واردات داشته اند و از نگاه بنده اگر با همین رشد ادامه دهند تا آخر سال می توانند مقام خود در واردات به ایران را ارتقا بخشند.

منبع:ایران جیب



نظرات