1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. مردم نگران کیفیت بنزینهای وارداتی نباشند

مردم نگران کیفیت بنزینهای وارداتی نباشند

22 تیر 1394
  • 0

آزمایشهای صورت گرفته از بنزین توزیعی در کشور در شش ماهه دوم سال ٩٣ نشان می‌دهد که مردم نباید نگرانی از ناحیه مصرف سوخت داشته باشند.

جهانبخش سنجابی شیرازی، معاون رئیس سازمان ملی استاندارد و رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران، روز گذشته در مورد نتایج اولیه ارزیابی کیفیت بنزینهای داخلی و وارداتی که در سال گذشته به سازمان ملی استاندارد واگذار شد، گفت: نتایج نهایی ارزیابی کیفیت بنزین را سازمان ملی استاندارد باید اعلام کند و پژوهشگاه استاندارد تنها بررسیها و آزمونهای لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه افزود: به طور کلی با توجه به نمونه‌ های آزمایشی شش ماهه دوم سال ٩٣، می‌توان گفت که مردم نباید نگرانی از ناحیه کیفیت سوخت مصرفی (اعم از تولید داخل و محموله های وارداتی) داشته باشند.

سنجابی شیرازی تصریح کرد: برای آزمایش کیفیت بنزین و فرآورده های نفتی و به منظور جلوگیری از بروز شائبه های سیاسی، مدلی پژوهشی تدوین شده که هیچ گونه ارتباط مستقیمی میان آزمونگر و نمونه بردار و تحلیلگر وجود ندارد، این کار باعث می‌شود امکان تبانی احتمالی نیز وجود نداشته باشد.

معاون رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: علی‌ رغم بودجه اندکی که در اختیار پژوهشگاه استاندارد قرار دارد اقدام به احداث آزمایشگاههای مختلف کرده‌ایم که مهم‌ترین آن آزمایشگاه نفت است که تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس پژوهشگاه استاندارد ایران افزود: در این پژوهشگاه تلاش می‌شود طی برنامه ششم توسعه اصلاح چرخه‌ های استانداردسازی انجام گیرد و با این تغییر رویکرد عقب‌ ماندگی ٢۵ ساله پژوهشگاه جبران شود.

وی در خصوص بررسی کیفیت خودروهای داخلی نیز گفت: ۵٢ استاندارد در حوزه خودرو اجباری شده است و خودروسازان موظف به اجرای آن هستند، اما با توجه به شرایط ایمنی جاده‌ها، مصرف مردم و کاربری نادرست از خودروها، با الگوی مد نظر فاصله داریم.

سنجابی در مورد بررسیهای مخازن و جایگاه گاز سی ان جی تصریح کرد: امسال نیز پروژه‌ای در پژوهشگاه استاندارد با بودجه‌ای نزدیک به یک میلیارد تومان به بررسی وضعیت کیفیت مخازن سوخت خواهد پرداخت، همچنین پژوهشگاه استاندارد از اواسط سال ٩٣ به طور تخصصی به بازرسی مخازن و جایگاههای گاز سی ان جی پرداخته و گزارشهای اولیه این بررسیها به طور محرمانه در اختیار دولت قرار گرفته است و گزارش نهایی نیز در بهمن ماه امسال منتشر خواهد شد.



نظرات