1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. بنزین وارداتی فاقد استاندارد یورو 4 است

بنزین وارداتی فاقد استاندارد یورو 4 است

16 آذر 1394
  • 0

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بنزین وارداتی فاقد استانداردهای یورو 4 ودر برخی موارد یورو 2 است که بیشتر آن ازطریق مرزهای جنوبی وارد کشورمی‌شود.

سید مهدی موسوی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص کیفیت بنزین مصرفی در کشور اظهار داشت: بنزین تولیدی در کشور از نظر کیفیت مشکل چندانی ندارد چرا که اکثر تولیدات یورو 4 و مطابق با استانداردهای جهانی است که در پالایشگاه‌های تبریز، اصفهان و اراک تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: این در حالی است که بنزین وارداتی فاقد استانداردهای یورو 4 و در برخی موارد یورو 2 است که بیشتر آن از طریق مرزهای جنوبی وارد کشور می‌شود بایستی جلوی واردات آن در کشور گرفته شود.

موسوی‌نژاد در پاسخ به این سوال که موضوع تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در رابطه با آلوده بودن بنزین پتروشیمی‌ها اظهار داشت: این موضوع هم اکنون در مجلس در حال پیگیری است متأسفانه بنا به دلایلی بررسی آن به تأخیر افتاده است.

وی تأکید کرد: سازمان محیط زیست در خصوص کیفیت این بنزین ورود پیدا کرده و آن را بررسی می‌کند اما حضور وزارت نفت در این مقوله بسیار کم‌رنگ است در حالی که وظیفه سازمان محیط زیست این نیست که در مورد کیفیت بنزین اظهار نظر کند بلکه پاک بودن بنزین از طرف سازمان استاندارد و وزارت نفت باید به تأیید برسد.

موسوی‌نژاد ادامه داد: متأسفانه هم اکنون بنزین پتروشیمی در کشور باز هم تولید می‌شود باید مسئولان به گوش باشند که با سلامتی مردم و آلوده کردن هوای محیط زیست نتیجه مثبتی در یافت نخواهند کرد بلکه دیدگاه مردم نسبت به آنها تغییر پیدا خواهد کرد.



نظرات