1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. تعرفه خودروهای وارداتی افزایش یافت

تعرفه خودروهای وارداتی افزایش یافت

23 شهریور 1394
  • 0

مهدی کرباسیان، رییس‌کل گمرک به تازگی پیشنهاد جدید گمرک برای افزایش تعرفه واردات خودرو را اعلام کرده است.

این نامه در اواخر مردادماه نوشته شده و نظام جدید را برای تعرفه واردات خودرو پیشنهاد می‌کند که بر اساس آن، تعرفه واردات خودروها بر اساس ترکیبی از حجم موتور و قیمت آن‌ها خواهد بود.

در نظام جدید تعرفه‌ای پیشنهادی، حداقل تعرفه برای واردات خودروهای بنزین سوز معادل 40 درصد در نظر گرفته شده ضمن آنکه واردات خودروهایی با حجم موتور 3000 سی‌سی با تعرفه 150درصدی نیز آزاد شده است.

در این راستا محمدرضا نجفی منش عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران اظهار داشت : نقدی که بر این نامه وجود دارد این است که ضرورت دارد برای خودروهایی که نمونه داخلی آن تولید می شود تعرفه بیشتری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه برای افزایش درآمد دولت افزایش تعرفه ها درست است گفت: برای حمایت از تولیدات داخل و سود معقول برای واردکنندگان پیشنهاد گمرک منطقی است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در پاسخ به این پرسش که آیا انتظار جامعه برای کاهش نرخ خودرو منطقی است افزود: رکود در بخش خودرو برای حالت انتظاری است که در جامعه بوجود آمده اما هم اکنون شاهد آن هستیم که نه تنها بهای دلار کاهش نداشته بلکه افزایش نیز داشته است هر چند بهای ارز هنوز واقعی نیست و دولت سعی در پایین نگه داشتن آن دارد.

 تعرفه خودروهای وارداتی افزایش یافت

منبع ایلنا


نظرات