1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. کاهش سهم ایدرو در قرارداد رنو به مرور زمان

کاهش سهم ایدرو در قرارداد رنو به مرور زمان

14 مهر 1395
  • 0

ساسان قربانی در گفتگو با خبرنگاران گفت:"سهم ایدرو در قرارداد با رنو به‌مرورزمان کاهش خواهد یافت." به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، ساسان قربانی، دبیر همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران با اشاره به قرارداد منعقد شده میان ایدرو و رنو گفت:"این قرارداد درمجموع به نفع کشور خواهد بود. البته یک تیم در حال بازنگری قرارداد هستند اما باید در نظر بگیریم این قرارداد درنهایت منجر به افزایش کارآیی فعالیت‌های رنو در ایران خود شد و درمجموع به نفع صنعت خودرو ایران و مشتریان است. این یک قرارداد بزرگ و ملی است و اهمیتی ندارد چه کسی آن را امضا کرده است."

وی که در حاشیه نشست خبری همایش بین‌المللی صنعت خودرو با خبرنگاران گفتگو می‌کرد در زمینه سهم ایدرو در این شراکت گفت:"در حال حاضر سهم ایدرو به‌عنوان طرف ایرانی 40درصد است اما بر اساس توافق‌های انجام شده، با پیشرفت این پروژه به‌مرور ایدرو سهامش را واگذار خواهد کرد و سهم خود را به 20درصد خواهد رساند."

وی تاکید کرد:"سهم طرفین تاثیری در این قرارداد ندارد. مهم در اینجا هدف بزرگی است که طرفین دنبال می‌کنند و آن تولید خودرو با کیفیت بالا، قیمت مناسب و فراهم آوردن شرایط برای صادرات خودروهای تولید شده در ایران به بازارهای جهانی است. باید در نظر بگیریم اگر درصد طرف خارجی کم باشد با هر اتفاق و تهدید کوچکی از کشور خارج خواهد شد. چه فایده‌ای دارد به‌عنوان مثال به‌طرف ایرانی 80درصد سهم بدهیم اما خروجی قرارداد خودروهای بی‌کیفیت باشد."

منبع:عصر خودرو



نظرات