1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. اعطای وام کم بهره به رانندگان برای خرید خودروهای هیبریدی

اعطای وام کم بهره به رانندگان برای خرید خودروهای هیبریدی

24 تیر 1394
  • 1

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار داشت: با توجه به آماری که از خودروهای فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از تاکسی و اتوبوس در دست است وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی چنان رضایت بخش نیست.

اقبال شاکری گفت: در حال حاضر در بخش اتوبوس رانی حدود ۶۶۰۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی در حال فعالیت هستند که ۲۵ درصد آن ها نیاز به نوسازی دارند و ناوگان به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس دیگر نیازمند است و در بخش تاکسی رانی ۷۷۰۰ تاکسی در سطح شهر وجود دارد که ۲۰ درصد از این تعداد نیاز به نوسازی دارند.

وی افزود: شهرداری حدود ۳۰ درصد از بودجه تعیین شده را به ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوسرانی و تاکسی رانی اختصاص داده است اما این میزان بودجه پاسخ گوی توسعه و نوسازی این بخش نمی باشد در نتیجه شهرداری برای اجرای این امر در پی تامین مطالبات خود از دولت است که از ۶ سال گذشته تا کنون محقق نشده است.

وی در خصوص واردات خودروهای هیبریدی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان تاکسی رانی مذاکراتی را برای ورود خودروهای هیبریدی انجام داده و شورای شهر نیز اعتباراتی را برای برای این امر در نظر گرفته است که تسهیلات قابل توجهی را در اختیار خریداران قرار دهد که بتوانند نسبت به خرید این نوع خودروها اقدام نمایند.

وی گفت: تا کنون ۳ نوع از خودروهای هیبریدی از نوع تویوتا کمری توسط شرکت های خصوصی تاکسی رانی تحت نظارت سازمان تاکسی رانی وارد کشور شده است و قیمت آنها حدود ۱۴۰ میلیون تومان می باشد که رانندگان می توانند حدود ۸۰ درصد هزینه را با گرفتن وام کم بهره بپردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای شهر تهران ورود موتورها و خودروهای برقی و هیبریدی را در برنامه های آتی خود قرار داده است که بتوان با این روش توسعه نوسازی ناوگان و کاهش آلایندگی های هوا را پیش بینی کرد.



نظرات

  • سلطان  ای بی اس سلطان ای بی اس (25 تیر 1394 ساعت 09:13)

    امیدوارم که این کار همراه باشه با خدمات پس از فروش این خودرو ها نه اینکه یه سری وارد کنند وچنانچه به مشکلی بر خورد صاحب اول وآخر خودرو راننده تاکسی ها باشند.