1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. واردات رسمی خودروهای کم‌مصرف بدون تعرفه آغاز شد

واردات رسمی خودروهای کم‌مصرف بدون تعرفه آغاز شد

1 مرداد 1393
  • 5

سیدعباس حسینی از کاهش تعرفه واردات خودروهای کم مصرف و هیبریدی خبرداد و گفت: سود بازرگانی واردات این خودروها صفر است و به عبارت دیگر، این خودروها معاف از پرداخت سود بازرگانی در واردات هستند، این در حالی است که حقوق ورودی ترکیبی از سود بازرگانی و حقوق گمرکی است که بر این اساس، مجموع حقوق ورودی خودروهای کم مصرف، 4 درصد تعیین شده است.

مدیرکل مقررات واردات و صادرات وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هم اکنون نمایندگی های مجاز واردات خودرو در کشور اقدام به واردات خودروهای کم مصرف کرده اند و به زودی این خودروها در خیابان‌ها تردد خواهند کرد، ضمن اینکه مذاکره واردکنندگان رسمی با نمایندگان کمپانی‌های تولیدکننده مطرح دنیا برای واردات این نوع خودرو در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برخی از برندهای خودروهای وارداتی نیز به ایران واردات داشته اند و البته هنوز واردات به شیوه ای نیست که عمومیت در تمام مدل‌ها داشته باشد.

به گفته حسینی، انتظار دولت این است که بعد از صفر شدن سود بازرگانی واردات این خودروها، واردات خودورهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست به کشور بیشتر شود و نمایندگی‌های مدل‌های موجود ابراز تمایل بسیاری به واردات این خودروها داشته اند.

وی همچنین از مذاکره سازمان توسعه تجارت ایران با واردکنندگان رسمی خودرو برای شتاب بخشیدن به واردات این نوع خودروها اشاره کرد و گفت: جلساتی با نمایندگان مجاز خودروهای وارداتی برگزار و از آنها خواسته شده است تا نمایندگی خودروسازان مطرح دنیا در رابطه با تولید خودروهای کم مصرف و سازگار با محیط زیست را در ایران دایر کنند.

خودرو هیبریدی خودرویی است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجزای قدرت استفاده می‌کند. در بیشتر موارد از این نام در اشاره به خودرو برقی دوگانه استفاده می‌شود که در سیستم پیشرانه آنها یک موتور احتراق داخلی (معمولاً بنزینی) در کنار یک یا چند موتور الکتریکی قرار دارد و خودرو این قابلیت را دارد که فقط از یکی از این منابع انرژی یا هر دو آن‌ها در کنار یکدیگر استفاده کند.

انواع دیگری از خودروهای هیبریدی هم وجود دارند که از سوخت‌های دیگری چون پروپان، سی‌ان‌جی، هیدروژن یا انرژی خورشیدی بهره می‌برند. نوع تکنولوژی به کار رفته در ساخت این خودروها بستگی به هدف طراحان خودرو دارد؛ این که آیا خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای طراحی شده است.




نظرات

  • امین طلا امین طلا (3 مرداد 1393 ساعت 18:05)

    منظور از هیبرید چیه ؟؟؟؟

  • آقاآرش آقاآرش (1 مرداد 1393 ساعت 15:29)

    این خیلی عالیه. اما فکر کنم قیمتشون بالا باشه

  • عابدینی عابدینی (1 مرداد 1393 ساعت 13:15)

    اکثر شرکتا دارن مثل یوناتا هیبریذ - کمری هیبرید - فورد تاروس هیبرید و ...

  • آقاآرش آقاآرش (1 مرداد 1393 ساعت 11:46)

    کسی میتونه چند تا از این ماشین ها را نام ببره؟؟؟

    امیدپ امیدپ (1 مرداد 1393 ساعت 11:51)

    لکسس CT200h