1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. احتمال‌رشد 10درصدی قیمت خودروهای‌خارجی‌

احتمال‌رشد 10درصدی قیمت خودروهای‌خارجی‌

20 فروردین 1393
  • 0

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه تعرفه جدیدی برای واردات خودرو ابلاغ نشده است، پیش‌بینی کرد با توجه به افزایش هزینه‌های واردات، قیمت خودروهای خارجی حدود 10 درصد افزایش یابد.

فربد زاوه با بیان اینکه تعرفه واردات خودرو هنوز ابلاغ نشده است، گفت: بحث‌های مطرح شده مبنی بر تعیین تعرفه 40 درصدی برای واردات خودروهای با حجم موتور کمتر از 2 هزار سی‌سی است.

وی ادامه داد:‌ همچنین تعرفه واردات خودروهای با حجم موتور 2 هزار تا 2500 سی سی 55 درصد و برای خودروهای بالای 2500 سی‌سی 75 درصد مطرح است.

وی با بیان اینکه 5 درصد از درآمد حاصل از تعرفه واردات بابت توسعه ناوگان امدادی اختصاص خواهد یافت، گفت: ‌در حال حاضر ثبت سفارش همه خودروهای با حجم موتور زیر 2500 سی‌سی باز است.

زاوه تصریح کرد: ثبت سفارش خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی‌سی متوقف است، ولی بحث‌هایی در مورد باز شدن ثبت سفارش این خودروها نیز در حال پیگیری است.

وی توضیح داد: بحث‌های مطرح شده در این مورد مبنی بر این است که اولویت واردات این خودروها با محصولات هیبریدی باشد که اکثر این خودروها دارای حجم موتور بالا و گران قیمت هستند.

وی در مورد پیش‌بینی قیمت خودروهای خارجی نیز گفت: با توجه به رشد 4 درصدی هزینه‌های قانونی مانند عوارض و افزایش 2 درصدی مالیات بر ارزش افزوده، رشد 25 درصدی حقوق پرسنل و افزایش 30 درصدی هزینه انرژی پیش‌بینی می‌کنیم قیمت خودروهای خارجی طی یک تا دو ماه آینده حدود 10 درصد افزایش یابد.

به گفته این کارشناس بازار خودرو، در حال حاضر محدودیتی برای واردات خودرو وجود ندارد و ثبت سفارش‌های انجام شده به مجوز واردات منجر می‌شود.


منبع فارس


نظرات