1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. افزایش چشمگیر فروش خودروهای صفر کیلومتر در آلمان

افزایش چشمگیر فروش خودروهای صفر کیلومتر در آلمان

15 تیر 1394
  • 0

اطلاعات منتشر شده در روز گذشته نشان می‌دهد، ثبت خرید خودروهای صفر کیلومتر در آلمان در ماه ژوئن ۲۰۱۵ افزایش چشمگیری داشته‌است.

داده‌های جدید نشان می‌دهد ثبت خرید خودروهای صفر کیلومتر که یکی از معیارهای اصلی افزایش تقاضا در مهم‌ترین بخش اقتصاد آلمان محسوب می‌شود، در ماه ژوئن 2015 افزایش جدی داشته‌است.

اتحادیه صنعت خودروسازی آلمان (VDA) روز گذشته اعلام کرد: ماه گذشته در آلمان، در مجموع 313 هزار و 600 دستگاه خودروی صفر کیلومتر ثبت پلاک شد که این رقم نشان از جهش 13 درصدی خرید خودرو در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل دارد.

بنابر اعلام VDA، این رشد، تعداد فروش خودرو در آلمان را در نیمه نخست سال با پنج درصد افزایش به یک میلیون و 619 هزار دستگاه رساند. «ماتیاس ویسمن»، رییس اتحادیه صنعت خودروسازی آلمان می‌گوید: بازار خودرو در آلمان همچنان سرحال است و ما برای کل سال 2015، انتظار رشد دو درصدی برای ثبت خودروهای جدید و رسیدن این رقم به سه میلیون و 100 هزار دستگاه داریم.

بنابر اعلام VDA، در ماه گذشته، در مجموع 511 هزار و 100 دستگاه خودرو تولید شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 12 درصدی را نشان می‌دهد. در طول 6 ماه منتهی به ژوئن، حجم تولید کارخانه‌های خودروسازی، روی رقم دو میلیون و 917 هزار دستگاه ثابت بوده‌است. VDA همچنین اعلام کرد: تعداد خودروهای صادراتی آلمان نیز در ماه ژوئن 17 درصد افزایش داشته و با فاصله جزئی یک درصدی به حجم کل صادرات در یک دوره 6 ماه نزدیک شد.



نظرات