1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. اخبار اقتصادی
  4. خداحافظی با بنزین 400 تومانی تا دو هفته آینده

خداحافظی با بنزین 400 تومانی تا دو هفته آینده

16 فروردین 1393
  • 0

شمارش معکوس برای اجرای گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه‌ها و افزایش قیمت دو حامل پرطرفدار آغاز شده به طوری که حداکثر تا دو هفته دیگر قیمت‌های جدید بنزین آزاد و نیمه یارانه‌ای اعلام می‌شود.

پس از مصوبات هیئت دولت در خصوص افزایش قیمت گاز و برخی از حامل های انرژی مانند نفت سفید و ال پی جی که به منظور اجرایی شدن گام دوم قانون هدفمندکردن یارانه ها صورت گرفت هم اکنون شمارش معکوس برای افزایش قیمت دو حامل پرطرفدار انرژی یا همان بنزین و گازوئیل آغاز شده است.

با توجه به اظهارات روز گذشته رئیس جمهور، به نظر می‌رسد که تغییر قیمت بنزین و گازوئیل از ابتدای اردیبهشت ماه نهایی شده است. براساس اطلاعات بدست آمده هم اکنون نرخهای جدید بنزین آزاد و سهمیه ای و نرخ گازوئیل برای گام دوم قانون هدفمند کردن یارانه ها قطعی شده و تنها باید منتظر اعلام این نرخ ها باشیم.

براساس گفته برخی از مسئولان اجرایی هم اکنون تمام نرم افزارها و سیستم های پشتیبانی برای افزایش قیمت بنزین آماده است و تنها باید منتظر ابلاغ از سوی مسئولان عالی رتبه باشیم.

این گزارش اضافه می کند تا پایان سال ۹۲ و آخرین سهمیه بنزین که در فروزدین ماه سال ۹۳ به کارت های سوخت واریز شد قیمت هر لیتر بنزین معمولی نیمه یارانه ای ۴۰۰ تومان و قیمت هر لیتر بنزین آزاد ۷۰۰ تومان است که تا دو هفته دیگر باید با این قیمت ها نیز خداحافظی کرد و منتظر قیمت های جدید بنزین باشیم.


منبع فارس


نظرات